حمایت پارلمان اروپا از قانون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی

حمایت پارلمان اروپا از قانون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی
(شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸) ۱۴:۴۰

پارلمان اروپا، دستور العمل اتحادیه اروپا مبنی براعمال محدودیت بیشتر محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در تمامی کشور عضو این اتحادیه را تایید کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، پارلمان اروپا به تازگی دستور العمل اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت بیشتر محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در تمامی 28 کشور عضو این اتحادیه را  تایید کرد. این قانون در حال حاضر در انتظار تاییدیه نهایی از سوی نشست وزیران اتحادیه اروپا است.
اگر چه انتظار می رود با توجه به این که پارلمان اروپا و نشست وزیران پیشتر در ژانویه سال جاری میلادی بر سر بندهای این قانون به توافق رسیده اند؛ تاییدیه نشست وزیران امری تشریفاتی باشد.
بر اساس دستور العمل یادشده قرار است تا سال 2021 میلادی، فروش انواع قاشق و چنگال پلاستیکی یکبار مصرف، بشقاب های پلاستیکی یکبار مصرف، نی های پلاستیکی، همزن های پلاستیکی برای نوشیدنی، گوش پاک کن با میله پلاستیکی و میله پلاستیکی بادکنک برای مصارف خانگی و نه تجاری، به طور کامل ممنوع شود. همچنین فروش لیوان ها و محفظه های نگهداری مواد غذایی از پلی استایرن انبساط یافته (expanded polystyrene)، به همراه پلاستیک های اکسو زیست تخریب پذیر (oxo-degradable plastics) که افزودنی های آن به تجزیه این مواد می انجامد؛ متوقف می شود.
بنا بر دستورالعمل جدید، تمامی کشورهای عضو موظف خواهند بود که 90 درصد از بطری های پلاستیکی مصرف شده در خاک خود را تا سال 2029 میلادی برای بازیافت جمع آوری کنند. همچنین بطری های پلاستیکی فروخته شده در سراسر اتحادیه اروپا باید تا سال 2025 میلادی شامل حداقل 25 و تا سال 2030 حداقل 30 درصد ماده بازیافتی باشد.

تعداد بازدید : ۱,۶۳۰