راه اندازی یک مجتمع دی اکتیل ترفتالات جدید در روسیه

راه اندازی یک مجتمع دی اکتیل ترفتالات جدید در روسیه
(دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸) ۱۵:۰۱

شرکت سیبور روسیه از آغاز تولید 100هزار تنی دی اکتیل ترفتالات خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، سخنگوی غول پتروشیمی روسیه، سیبور،  از آغاز تولید 100 هزارتنی (DOTP)در مجتمع دی اکتیل ترفتالات این شرکت در منطقه پرم (Perm Krai region) خبر داد. پرم یکی از مناطق  فدراسیون روسیه است.
سخنگوی سیبور همچنین افزود: همزمان با عملیات راه اندازی، در حال حاضر نخستین محموله آزمایشی دی اکتیل ترفتالات را به مشتریان ارسال کرده ایم. عملیات ساخت و ساز نیز اکنون به طور 100 تکمیل شده است.
دی اکتیل ترفتالات یک پلاستیسایزر عاری از فتالات (phthalate-free plasticizer) محسوب می شود که در تولید انواع کابل، پوشش کف، سقف و دیگر مواد صنایع ساخت و ساز کاربرد دارد.
مجتمع تازه راه اندازی شده از خوراک تولید سیبور مانند 2- اتیل هگزانول (2-ethylhexanol ) استفاده می کند و گام بعدی در زنجیره ارزش افزوده (added-value chain) این شرکت به شمار می رود.
انتظار می رفت راه اندازی مجتمع جدید تاثیرات مثبتی بر بازار 2- اتیل هگزانول اروپا داشته باشد. با این همه یکی از تولیدکنندگان این محصول می گوید: تا کنون تاثیر راه اندازی یادشده بر بازار این محصول در قاره سبز چندان احساس نشده است.
بر اساس داده های منتشر شده از سوی موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس، قیمت 2- اتیل هگزانول بر مبنای FD شمال غرب اروپا، روز پنجشنبه اول فروردین ماه هزار و 50 یورو در هر تن تعیین شد که 20 یورو پایین تر از هفته پیش از آن بود. کارشناسان کاهش تمایل خریداران به دلیل عدم اطمینان ناشی از برگزیت را از جمله عوامل این وضعیت می دانند.

تعداد بازدید : ۱,۴۴۳