عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با نظارت کامل انجام می شود

عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با نظارت کامل انجام می شود
(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۰۰

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر همکاری مستمر با بورس کالا از نظارت و بازرسی دقیق بر نحوه تولید و عرضه محصولات پتروشیمی با توجه به نیاز بازار خبر داد.

مرضیه طهماسبی سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در نیمه دوم سال 97 ، بازار شرایطی نسبتا با ثباتی را تجربه کرد و با همکاری بورس کالای ایران،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر دستگاه های ذیربط ، نظارت ها به طور دقیق تر و گسترده در حال انجام است.
وی ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته اختلاف نرخ ارز مبنا در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی و نرخ ارز در بازار آزاد ، چالش هایی را ایجاد کرده  بود که با همکاری تمام دستگاه های نظارتی، اکنون بازار به ثباتی نسبی رسیده است .
طهماسبی با اشاره به این که حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان واقعی محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفترصنایع پایین دستی قرار دارد، گفت : همانطور که بارها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی تعاونی های تامین نیاز و انجمن های تخصصی مصرف کننده محصولات پتروشیمی می تواند بازار را با آرامش بیشتری همراه سازد.
وی تصریح کرد: شرایط بازار با توجه به روند معامله ها مثبت ارزیابی می شود و تعامل ایجاد شده میان دفترصنایع پایین دستی پتروشیمی، مجتمع های پتروشیمی، بورس کالای ایران و نیز انجمن ها و تشکل ها سبب شده تا معاملات با شفافیت انجام شود.همچنین در سال 97 میزان فروش در بورس 20درصد نسبت به سال 96 افزایش یافته است که امیدواریم شاهد رونق بیشترصنایع تکمیلی باشیم.
طهماسبی با بیان این که تمام دستگاه های نظارتی در تلاش هستند تا بازار محصولات پتروشیمی شفاف باشد، گفت: تعامل و همکاری بیشتر انجمن ها و تشکل های پتروشیمی می تواند منجر به ظهور بازاری پویا و شفاف در سال 98 شود و باید بر این نکته تاکید کرد که چشم اندازی مثبت را برای امسال متصور هستیم.
سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که تا 22 مهرماه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی با ارز 4200  تومانی انجام می شد گفت: اما از 29 مهرماه 1397 قیمت گذاری ها بر مبنای ارز نیمایی محاسبه شد و این روند کماکان ادامه داشته و بازار در شرایط نسبتا عادی قرار دارد.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۱