حمایت از پتروشیمی ها راهبردی برای افزایش صادرات

حمایت از پتروشیمی ها راهبردی برای افزایش صادرات
(شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۰۰

پتروشیمی ها در صورت صادرات پایدار و منسجم می توانند تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد ایران باشند و باید از پتروشیمی ها حمایت های لازم معمول شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که حمایت از شرکت‌های پتروشیمی در دوران تحریم می‌تواند به تولید و صادرات بیشتر منتهی شود، گفت: در پی کمک به شرکت‌های پتروشیمی می‌توان میزان صادرات را افزایش داد و با توجه به جایگاه این صنعت همواره دولت و مجلس از این صنعت حمایت می کنند.
محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت شرکت‌های پتروشیمی در ابعاد مختلف می‌تواند صادرات بیشتری برای کشور به همراه داشته باشند و افزایش تولیدمحصولات  مختلف پلیمری و شیمیایی  با این حمایت امکان‌پذیر می‌شود.
وی افزود: اگرچه حمایت از طرح‌های نفتی و گازی زیرمجموعه دولت حائز اهمیت است، اما حمایت از طرح‌های بخش خصوصی  به ویژه در صنعت پتروشیمی، اهمیت زیادی دارد، زیرا می‌تواند اشتغال را در ابعاد گسترده ایجاد کند.
نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پتروشیمی جزو صنایع مادر کشور محسوب می شود، این صنعت به دلیل مزیت خوراک، گاز ارزان، نیروی انسانی متخصص و مجرب از جذابیت‌های بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:  بر اساس آمارها نیز درصد بسیاری از ارزی که در سامانه نیما عرضه می‌شود، مربوط به پتروشیمی‌هاست.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۸