استفاده از فناوری هانیول در بزرگترین پروژه پتروشیمی چین

استفاده از فناوری هانیول در بزرگترین پروژه پتروشیمی چین
(دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۲۲

شرکت خوشه ای هانیول از به کارگیری تعدادی از تکنولوژی های فرآیند خود از سوی شرکت چجیانگ پتروکمیکال چین در یک مجموعه پتروپالایشگاهی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی کمیکال انجینییرینگ (Chemical Engineering)، شرکت خوشه ای هانیول (Honeywell) آمریکا  به تازگی از به کارگیری تعدادی از تکنولوژی های فرآیند خود از سوی شرکت چجیانگ پتروکمیکال (Zhejiang Petrochemical) چین در فاز دوم یک مجموعه پتروپالایشگاهی در شهر جواشان استان چجیانگ این کشور خبر داد.

این مجموعه یکی از چند سایت صنعتی بزرگ به شمار می رود که بخشی از طرح ملی توسعه اقتصادی فعلی چین محسوب می شوند.

در نخستین فاز این پروژه که در سال 2017 میلادی اعلام شد، شرکت چجیانگ پتروکمیکال گروهی از فناوری های هانیول یو او پی (Honeywell UOP) را برای هیدروپراسسینگ (hydroprocessing)، ارتقاء نفت سنگین (heavy-oil upgrading)، تولید آروماتیک ها برای رزین های پلاستیک، انواع فیلم و فیبر که پایه تولید میلیون ها محصول دیگر هستند، به کار گرفت.

اما برای فاز دوم، هانیول یو او پی طیف گسترده ای از خدمات شامل لایسنس های فناوری، طراحی مهندسی، تجهیزات کلیدی، کاتالیست های و جاذب های سطحی بسیار پیشرفته را تامین می کند که ظرفیت تولید محصولات آروماتیکی این مجموعه را به بیش از دو برابر افزایش می دهد. به علاوه سیستم دانش فرآیند اکسپیریین هانیول (Honeywell Experion Process Knowledge System) امکاناتی مانند کنترل فرآیند و سیستم های اتوماسیون را برای تاسیسات یادشده فراهم می آورد.

برایان گلوور، معاون رئیس و مدیر کل شاخه تکنولوژی فرآیند و تجهیزات هانیول یو او پی می گوید: فاز دوم مجموعه به تنهایی سالانه 20 میلیون بشکه نفت خام را فرآوری می کند و با رسیدن به بهره برداری، 6 میلیون تن ظرفیت جدید تولید محصولات آروماتیکی در این مجموعه ایجاد می شود.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۳