پیام نوروزی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

پیام نوروزی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی
(سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) ۲۱:۰۵

بهزاد محمدی معاون وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی فرا رسیدن نوروز 1398را تبریک گفت.

به گزارش نیپنا، متن کامل پیام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرح زیر است:

با نام خدای بهار آفرین
طرب ای دل که نو بهار آمد/ از صبا بوی زلف یار آمد

همکاران معزز خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی؛

خدای منان راسپاسگزارم که نیاکان نیک اندیش این سرزمین، آغاز سال نو را آغاز فصل بهار و اعتدال طبیعت قرار دادند.همزمانی حیات دوباره زمین با شروع سال جدید در تقویم هجری خورشیدی، نشان از خوش سلیقگی قوم ایرانی در گذر تاریخ دارد .

عید سعید نوروز و فرا رسیدن بهار را به صنعتگران پرتلاش و خانواده صبور و صمیمی پتروشیمی تبریک و شادباش عرض می‌کنم. امید آنکه به فضل پروردگار، ملت بزرگ ایران در سال پیش رو از برکات و نعمات الهی بهره‌مند و در تمام عرصه ها به ویژه توسعه و پیشرفت ایران عزیز«مهد تمدن های پایدار جهان» موفق، سربلند و پیروز باشند.

در آستانه نوروز، خدا را سپاس می گویم که کشور عزیز مان ،علی رغم همه کارشکنی ها و تحریم های تحمیلی، توفیقات چشمگیری در «روند توسعه صنعت پتروشیمی»جهت خودکفایی علمی و صنعتی کسب کرده است.

بدون تردید، این حرکت مقدس با تلاش و اراده پولادین روز به روز شتاب بیشتری خواهد گرفت .

تدوین نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی که نشان از عزم جدی مسئولان در ایجاد ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی دارد با هدف تأمین رشد شتابان، بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و نیل به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله و دستیابی به توسعه پایدار،زمینه ساز ارتقاء فضای کسب وکار و نیل  به اهداف کلیدی است .

همراهان پر تلاشم؛
رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تفکر نوین توسعه صنعت پتروشیمی،افزایش صادرات و تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت با حمایت از توسعه یکپارچه ومتوازن صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی و همچنین ایجاد تنوع بیشتر در محصولات و ارتقاء ارزش سبد محصولات پتروشیمی در سایه تعامل و مشارکت هلدینگ های پتروشیمی و شرکت های فعال در این صنعت ارزش آفرین است.

در این مسیر، بهره گیری از توانمندی سازندگان داخلی «راهبردی استراتژیک در دوره تحریم» است، بنابراین یکی از سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال پیش رو، بهره حداکثری از توان و دانش فنی داخلی است.

در این میان، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه تأمین فناوری های فرآیندی(لایسنس ها) و تولید کاتالیست ها و مواد شیمیایی گام های بزرگی برداشته است و مأموریت دارد، پل ارتباطی این شرکت با صاحبان دانش و صنایع مولد و همچنین مجتمع ها و طرح های در دست اجرا را هموارتر و نزدیک تر نماید.

امیدوارم در افق پیش رو با تلاش، کوشش و همدلی در کنار یکدیگر، جایگاه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را مطابق با سند راهبردی کشور در رتبه اول منطقه قرار داده و شکوه و عظمت این مجموعه را که به یقین سهم بسزایی در «جهش و انقلاب دوم صنعت پتروشیمی» دارد را با نگاه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل متناسب با استانداردهای جهانی و گام دوم انقلاب ارتقاء دهیم.

امیداست احوال خوش و سرسبزتان در این اوقات روحانی با سبزاندیشی و دل انگیزی بهار همراه گردد.

تعداد بازدید : ۳,۷۱۳