مجتمع بزرگ تولید پلی پروپیلن روسیه در آستانه بهره برداری

مجتمع بزرگ تولید پلی پروپیلن روسیه در آستانه بهره برداری
(شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷) ۱۰:۴۸

مجتمع 500 هزار تنی تولید پلی پروپیلن شرکت سیبور روسیه در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، بر اساس اعلام شرکت پتروشیمی سیبور، مجتمع 500 هزار تنی تولید پلی پروپیلن (PP) این شرکت در مجموعه پتروشیمی زپسیبنفتکیم ZapSibNeftekhim سیبور، در آستانه بهره برداری قرار دارد.

شرکت سیبور در بیانیه ای در تاریخ 13 ماه مارس امسال گفت: مجتمع کانورژن عمیق هیدروکربن (deep hydrocarbon conversion) جدید در حال حاضر 99.8 درصد تکمیل شده است. اکنون سیستم ها مورد ارزیابی و آزمون های عملیاتی قرار دارند. همچنین ساز و کارهای ایمنی نیز برای بدست آوردن اطمینان در مورد کارکرد آن ها، مورد بررسی قرار می گیرند.

در آستانه راه اندازی، این واحد یک بچ پایلوت (pilot batch) گرانول های پلی پروپیلن (polypropylene granules) را از خوراک طرف سوم (third-party feedstock) تولید کرد.

گرمشف، رئیس شاخه تولید در مجموعه پتروشیمی زپسیبنفتکیم، می گوید: ما تنها چند تن پلی پروپیلن را به عنوان بخشی از راه اندازی آزمایشی تولید کرده ایم. این موضوع نشان دهنده آمادگی تاسیسات جدید برای عملیاتی شدن است.

بنا بر اعلام سیبور، فناوری به کار گرفته شده در این تاسیسات تولید انواع مختلف پلی پروپیلن (PP) برای تمامی بخش های بازار را امکان پذیر می سازد.

با قرار گرفتن مجتمع یادشده در مدار تولید، این واحد ظرفیت تولید کل پلی پروپیلن سیبور در توبولسک روسیه را به یک میلیون تن در سال افزایش می دهد. توبولسک همچنین میزبان تاسیسات تولید پلیمر سیبور به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۱,۲۲۲