برای نخستین بار در کشور؛

پروژه نظام مدیریت کربن در پتروشیمی مروارید اجرا شد

پروژه نظام مدیریت کربن در پتروشیمی مروارید اجرا شد
(دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۴۴

پتروشیمی مروارید، پروژه استقرار نظام مدیریت کربن را با ابتکار لازم و با نظارت مستقیم واحدهای پژوهش و توسعه، خدمات فنی و HSE مجتمع با همکاری دانشگاه صنعتی شریف اجرا کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت پتروشیمی مروارید؛برای اولین بار در پتروشیمی های کشور  به منظور تدوین چارچوب، ایجاد بستر لازم و ظرفیت‌سازی برای نیل به اهداف تعریف شده در قالب پروژه پژوهشی میان مدت، پروژه استقرار نظام مدیریت کربن در پتروشیمی مروارید اجرا شد.

مهمترین اهداف این پروژه عبارتند از:
• پیشگیری از انتشار آلاینده‌های زیست محیطی با توجه به اهداف کلان سازمان
• اهمیت آموزش و تحقیقات در زمینه موضوعات تغییرات آب و هوایی
• کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای همسو با تعهدات بین‏ المللی و ملّی
• صرفه ‏جویی در مصرف انرژی و مواد و افزایش بهره‌وری

لازم به ذکر است پروژه مذکور از تاریخ 26/ 01/ 97 با عقد قرارداد آغاز و در تاریخ 28/ 11/ 97 خاتمه و آغازی برای شروع پروژه‌های بهبود بیش تر گردید. به طور کلی پروژه مدیریت کربن در سه فاز زیر انجام گردید:
الف. مهندسی کربن ( ارزیابی چرخه حیات مطابق استاندارد ISO 14040، ارزیابی عملکرد زیست محیطی طبق استاندارد ISO14031 ، محاسبات ردپای کربن ISO 14067)
ب.- بررسی فناوری‌ها، فرآیندها و مکانیسم‌های کاهش انتشار
ج.- تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و تشکیل کمیته مدیریت کربن در مجتمع و تهیه ماتریس و برنامه مدیریت کربن
بنا به گفته رئیس واحد پژوهش و توسعه شرکت پتروشیمی مروارید، طی این پروژه ضمن بررسی گسترده، نتایج پروژه در قالب هفت گزارش، تدوین و دستورالعمل‌های لازم برای بهره‌برداری و استقرار نظام فوق در شرکت مهیا شده است.
همچنین ایشان افزودند در نظر است در گام بعدی، ضمن اجرای دستورالعمل‌های مذکور، اجرای مکانیسم‌های مرتبط با توسعه پاک در مجتمع به شکل پر رنگ‌تر اقدام گردد.

تعداد بازدید : ۱,۳۴۳