برنامه ریزی اکسان موبیل برای ساخت پروژه های کراکر جدید

برنامه ریزی اکسان موبیل برای ساخت پروژه های کراکر جدید
(دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷) ۱۲:۱۱

شرکت اکسان موبیل در حال بررسی ساخت دو پروژه کراکر جدید برای بعد از سال 2025 میلادی است.


به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، جک ویلیامز، معاون ارشد رئیس شرکت اکسان موبیل (ExxonMobil)، به تازگی اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی دو پروژه کراکر دیگر برای پس از سال 2025 میلادی است.
این مقام ارشد اکسان موبیل، اخیرا در نشست سالانه تحلیلگران این شرکت، افزود: ما در حال تقویت نگاه بلندمدت خود فراتر از سال 2025 میلادی هستیم. در حال حاضر تعداد بیشتری مجتمع کراکر در ذهن داریم که البته برای بلندمدت در نظر گرفته شده اند.
ویلیامز جزئیاتی در مورد مکان بهره برداری پروژه های احتمالی که آیا در ایالات متحده، آسیا یا جای دیگری خواهند بود؛ منتشر نکرد.
با این حال اکسان موبیل تاکید کرد برنامه هایی برای کمک به تامین رشد پیش بینی شده تقاضای جهانی برای محصولات صنایع شیمیایی تا سال 2025 میلادی دارد که در همین راستا پروژه هایی در سال های آتی به بهره برداری می رسد.
دارن وودز، مدیر عامل اکسان موبیل، اظهار داشت: انتظار می رود تقاضا برای محصولات شیمیایی تا سال 2025 میلادی، به دلایلی چند شامل رشد جمعیت و بهبود استانداردهای زندگی، نزدیک به یک درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) پیشی گیرد.
این شرکت پیش بینی می کند که تقاضا برای پلی اتیلن که ماده اولیه بسیاری از مهمترین پلاستیک های مورد استفاده در جهان است، با رشد طبقه متوسط و افزایش تقاضا برای انواع بسته بندی و کالاهای مصرفی (consumer goods) در بازه زمانی یادشده رشدی 35 درصدی را تجربه کند. پلی اتیلن برای تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی از کیسه های پلاستیک، محفظه شیر تا بسته بندی های مواد غذایی و بطری های شوینده مورد استفاده است.
تعداد بازدید : ۲,۰۸۹