به مناسبت روز درختکاری انجام شد:

کلنگ زنی گلخانه نیمه صنعتی درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

کلنگ زنی گلخانه نیمه صنعتی درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷) ۱۲:۱۶

در مراسم کاشت نمادین نهال به مناسبت روز درختکاری (18 اسفند ماه) کلنگ یک گلخانه نیمه صنعتی 240 متری در نهالستان منطقه به زمین زده شد.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، درمراسم کاشت نمادین نهال به مناسبت روز درختکاری (18 اسفند ماه) در زمینی واقع در شمال غربی پتروشیمی فجر 2،مدیرعامل  سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از تلاشهای شبانه روزی همکاران شهرداری و فضای سبز را در حفظ محیط زیست و تاثیر آن در تلطیف آب و هوا در منطقه،  تقدیر  کرد و گفت: اگر چه شاهد تلاشها و اقدامات چشمگیر در این زمینه بوده ایم، هنوز به لحاظ مساحت، به اهداف نهایی مورد نظر نرسیده ایم اما در چند سال اخیر توسعه ی خوبی داشته ایم و هم اکنون با احتساب فضای سبز داخل پتروشیمی ها، داخل منطقه 170 هکتار فضای سبز داریم.

سید امید شهیدی نیا، توسعه ی فضای سبز را خصوصا در محیط های صنعتی لازم دانست و اظهار کرد: در منطقه ی گرم و خشک شهرستان ماهشهر، توسعه ی فضای سبز چندین برابر از سایر نقاط کشور سخت تر است، از این جهت امیدواریم بتوانیم برای کمک به اجرای طرح های پربازده در این حوزه، با شما همکاری کنیم.

سید علی موسوی، شهردار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این مراسم، گفت: امسال با توجه به بارندگی های اخیر کشور و منطقه، سطح تراز آب از 0.3 به 1.3 افزایش داشت و شهرداری را ناچار کرد که در زیرسازی و کاشت فضای سبز و درختان ارتفاع زمینها را بالاتر بگیرند و این امر باعث افزایش کیفی و کمی فضای سبز منطقه خواهد شد.

در این مراسم، کاشت بخش دیگری از پروژه توسعه ی فضای سبز منطقه آغاز شد. کل این پروژه 5.6 هکتار بوده است که از سال 96 آغاز شده است. این پروژه در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به گفته ی شهردار منطقه تا پایان فروردین ماه سال آتی به اتمام می‌رسد.

با افزایش این بخش توسعه ای، کل مساحت زیر کشت فضای سبز منطقه (بیرون فضای پتروشیمی ها) از 95.2 هکتار به بالای 100 هکتار خواهد رسید. در پروژه های اخیر شهرداری، و در بخش عملیات خاکی، تاکنون 14 هزار متر مکعب خاکبرداری، 8000 مترمکعب نخاله ریزی و 48 هزار مترمکعب خاکریزی نباتی انجام شده است.

پس از این مراسم، کلنگ یک گلخانه نیمه صنعتی 240 متری در نهالستان منطقه به زمین زده شد. این گلخانه با هدف تولید و توسعه گلهای آپارتمانی و برخی از گلهای فصلی و احیای گیاهان و گلهای آپارتمانی آسیب دیده طراحی شده است. مراقبت 10 تا 20 روزه از گیاهان آسیب دیده، تحت دما و رطوبت مناسب می‌تواند سلامت را به آنها برگرداند تا مجدد در دفاتر مختلف سازمان مورد استفاده قرار گیرند.

1300 میلیون ریال بودجه برای این پروژه پیش بینی شده است و می‌تواند بسیاری از نیازهای کشاورزی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در سالهای آتی مرتفع کرده و در هزینه های مازاد در این خصوص صرفه جویی نماید. طراحی فنی این گلخانه بصورتی است که می‌تواند در فصل خشک و گرم تابستان خوزستان، هوایی مرطوب و دمایی کاسته شده تا 25 درجه را برای گیاهان داخل آن فراهم کند.

علاوه بر این، نتیجه تکثیر 50 گونه گیاهی این نهالستان، در نخستین نمایشگاه تولید گل و گیاه شهرداری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در معرض دید شرکت گنندگان در این مراسم قرار گرفت.

تعداد بازدید : ۱,۳۴۶