افزایش عرضه نفت خام آرامکو برای تولید محصولات پتروشیمی

افزایش عرضه نفت خام آرامکو برای تولید محصولات پتروشیمی
(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۲۴

شرکت سعودی آرامکو در نظر دارد تا حدود سه میلیون بشکه نفت به تولید محصولات پتروشیمی اختصاص دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، امین ناصر، مدیر عامل سعودی آرامکو، روز سه شنبه 7 اسفندماه در رویداد بین المللی نفت (International Petroleum Week ) در لندن عنوان کرد: سعودی آرامکو برنامه دارد 2 تا سه میلیون بشکه نفت خام خود را در یک دهه آینده به تولید محصولات پتروشیمی اختصاص دهد.

این شرکت برنامه دارد رقم یکپارچه سازی فعالیت های پتروشیمی در پالایشگاه های خود را از 11 درصد فعلی در سال های اخیر، به حدود30 تا 40 افزایش دهد.

برنامه سعودی آرامکو برای توسعه یکپارچه سازی فعالیت های پالایشی و پتروشیمی خود، همراستا با پیش بینی ها درباره تبدیل شدن صنایع پتروشیمی به یکی از محرک های کلیدی تقاضا برای نفت خام در سال های آتی است.

این شرکت می گوید: راهبرد اصلی ارتقاء تاسیسات پالایشی موجود همزمان با سرمایه گذاری های تازه در پروژه های پایین دستی و پتروشیمی جدید است. از جمله می توان به طرح بزرگ تبدیل نفت خام به محصولات صنایع شیمیایی (crude-to-chemicals project) اشاره کرد که به تازگی تحول مهمی در پیشبرد آن صورت پذیرفت. این پروژه طرحی مشترک میان سابک و راپید (RAPID) است. راپید یک جوینت ونچر (JV) میان آرامکو و پتروناس مالزی به شمار می رود و هر یک 50 درصد از سهام آن را در اختیار دارند.

تعداد بازدید : ۱,۰۹۰