رشد 550 واحدی شاخص بورس

رشد 550 واحدی شاخص بورس
(دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷) ۱۶:۳۳

شاخص بورس با رشد 550 پله ای نسبت به دیروز، در جایگاه 156 هزار و 705 واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارنیپنا، شاخص بورس امروز رشد را تجربه کرد به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه (۲۹ بهمن ) با ۵۵۰ واحد رشد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن ۱۷۷ واحد رشد کرده و به رقم ۲۹ هزار و ۶۳۸ واحد رسید و ارزش روز بازار امروز به بیش از ۵۹۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱.۳ میلیارد برگه بهادار و اوراق و حق تقدم در قالب ۱۰۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۶۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱۵۹ واحد رشد کرده و به رقم ۴۵ هزار و ۳۹۳ واحد رسید وهمچنین شاخص قیمت با معیار هم وزن ۱۲۴ واحد رشد کرده و به رقم ۲۰ هزار و ۷۸۴ واحد رسید.

بر پایه این گزارش شاخص آزاد شناور با ۱۱۱۴ واحد افزایش در رقم ۱۷۳ هزار و ۷۳۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس ۷۱۹ واحد ارتقاء یافته و به رقم ۱۱۶ هزار و ۶۹۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس ۳۷۸ واحد افت کرده و به رقم ۳۰۶ هزار و ۱۸۳ واحد رسید.

امروز نمادهای مؤثر در تقویت شاخص بورس شامل فملی، وبملت، وتجارت، وبصادر، رمپنا، بوده و نمادهای ومعادن، پارس، بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشته‌اند.

نمادهای پربیننده بورسی مربوط به شرکت‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان،سایپا، بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، ماشین‌سازی اراک و پالایش نفت اصفهان بودند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۹ واحد رشد کرده و به رقم ۱۹۴۷ واحد رسید وارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

براساس این گزارش امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از ۷۱۳ میلیون برگه بهادار اوراق و حق تقدم در قالب ۱۸۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۵۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، بانک دی، صنایع ماشین‌ اداری، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و ریل‌پرداز سیر بوده‌اند.

امروز نمادهای ذوب، دماوند، کگهر، میدکو، حخزر، بیشترین اثر را تقویت شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای زاگرس، شراز بیشترین اثر در کاهش شاخص فرابورس ایفا کرده‌اند.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۶