رشد چشمگیر جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی ایران

رشد چشمگیر جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی ایران
(دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۲۵

نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم پتروشیمی در صادرات غیرنفتی، ۸ برابر سال ۵۷ شده،گفت: جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی ایران رشد چشمگیری داشته است.

الیاس حضرتی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اینکه یان اینکه ظرفیت‌ و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران بسیار فراوان است ،گفت: صنعت پتروشیمی ایران می‌تواند با تولید محصولات مختلف در توسعه صنعتی و اقتصادی ایران نقش آفرین باشد. همچنین این صنعت در اقتصاد ایران به دلیل جایگاه خاص آن در صادرات و ارزآوری برای ایران و همچنین اشتغالزایی، از موقعیت ویژه‌ای در اقتصاد برخوردار است.

وی در ادامه رگولاتوری را یکی از نیازهای توسعه‌ای صنعت پتروشیمی برشمرد و افزود: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی رگولاتوری باید صورت گیرد، از این رو جای خالی رگولاتوری در زنجیره ارزش پتروشیمی مشاهده می‌شود. صنعت پتروشیمی ایران نیز با توجه به گستردگی خود امروز نیاز به یک رگولاتور دارد و درصورت تحقق این امر می‌توان افزایش همگرایی میان شرکت‌های پتروشیمی را شاهد بود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پتروشیمی می‌تواند ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزوده بالا ببرد، از این رو سرمایه گذاری در طرح‌های پتروشیمی، چشم انداز روشنی از این صنعت ارائه می‌کند.

حضرتی عنوان کرد: باتوجه به قابلیت‌های این بخش، صنعت پتروشیمی کشور باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بیش از گذشته در مسیر توسعه گام بر خواهد داشت، زیرا این صنعت در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۹