برگزاری نمایشگاه حمایت از دستاوردها و شرکت های سازنده داخلی در پتروشیمی امیرکبیر

برگزاری نمایشگاه حمایت از دستاوردها و شرکت های سازنده داخلی در پتروشیمی امیرکبیر
(سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۵۰

نمایشگاه حمایت از دستاوردها و تولیدات شرکت های سازنده داخلی برای اولین بار در پتروشیمی امیرکبیر به مناسبت سالروز 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برپا شد.

به گزارش  نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، نمایشگاه حمایت از دستآوردها و تولیدات ایرانی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در پتروشیمی امیرکبیر جهت بازدید عموم کارکنان به همت پایگاه بسیج کارکنان، اداره روابط عمومی و اداره ساخت داخل و خودکفایی برگزار شد.

از جمله قطعات ارائه شده در این نمایشگاه می توان به ساخت صفحه فلزی شیاردار جهت لایر استاکر پالاتایزر ،بسته بندی واحد HD توسط شرکت دورنمای بسته بندی، قطعه جهت فیلتر واحد الفین d.2332 توسط شرکت آشیان صنعت خوزستان، قطعات اکچویتورهای مربوط به uv های واحد LLD شرکت برنا صنعت توس، oil filter جهت کمپرسور c-101 واحد LLD شرکت کارانواندیشان رسپینا ، فنر جهت تعمیر PSVهای مربوط به استیم بویلر واحد HD شرکت پویا اندیشان صنعت فردا و دیفیوز مربوط به واحد الفین کیمیا افزار سینا اشاره کرد.

تعداد 236 قلم از تجهیزات استراتژیک شرکت برای اولین بار ساخته شده است، که برای تمامی اقلام ساخته شده، نقشه تهیه و در اختیار پتروشیمی امیرکبیر قرار داده شده است، تعداد 18 قلم فوریتی نیز از جمله دیگر مواردی است که ساخته و تاییدیه‌های فنی لازم را اخذ کرده اند.

بدون شک تامین اقلام مورد نیاز شرکت از میان تولیدات شرکت های داخلی تاثیر بسزایی در کاهش زمان تحویل و کاهش قیمت های تمام شده داشت، این در حالی است که پیش از این در زمان تحریم ها، شرکت ناچار به پرداخت هزینه های چندبرابری می شد و با وجود واسطه های بازار روند تحویل کالا به میزان قابل توجهی افزایش می یافت.

اداره ساخت داخل و خودکفایی تا کنون توانسته است برای بیش از 7 برند معتبر جهانی، شرکت‌های سازنده داخلی جایگزین معرفی کند، تمامی این شرکت‌های داخلی جایگزین پس از اخذ تاییدیه‌های ادارات فنی مجتمع در لیست سازندگان (وندور لیست) شرکت پتروشیمی امیرکبیر قرار گرفته است.

از دستاوردهای این اداره می‌توان به تحقق 36 میلیارد ریالی سود اقتصادی حاصل از ساخت داخلی اقلام برای شرکت پتروشیمی امیر کبیر تا بهمن ماه سال 97(بر اساس مستندات) و همچنین اضافه شدن 53 شرکت سازنده توانمند داخلی با درصد انطباق 98 درصد به لیست سازندگان پتروشیمی امیرکبیر اشاره کرد.


تعداد بازدید : ۱,۴۹۴