مشارکت ژاپن در صنعت پتروشیمی روسیه

مشارکت ژاپن در صنعت پتروشیمی روسیه
(شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۲۲

شرکت تویو ژاپن از برنامه ساخت یک پروژه تولید اتیلن و پلی اتیلن در روسیه خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت مهندسی تویو انجینیرینگ (Toyo Engineering) ژاپن روز پنجشنبه 11 بهمن ماه از دریافت قرارداد ساخت یک پروژه تولید اتیلن و پلی اتیلن در اوست-کوست (Ust-Kut)، واقع در منطقه ایرکوتسک (Irkutsk) روسیه، خبر داد. قرارداد یادشده از سوی مجتمع ایرکوتسک پلیمر (Irkutsk Polymer Plant) این کشور به شرکت تویو واگذار شد.
مجتمع ایرکوتسک پلیمر یا آی پی پی (IPP)، یک زیرمجموعه تحت مالکیت کامل شرکت نفت ایرکوتسک (Irkutsk Oil Company) به شمار می رود. این مجتمع برنامه دارد یک واحد کراکر بخار را با ظرفیت تولید 650 هزار تن اتیلن در سال راه اندازی کند. مجتمع تولید پلی اتیلن جدید ایرکوتسک پلیمر نیز قادر به تولید 650 هزار تن پلی اتیلن خواهد بود.
هدف این پروژه بهره برداری از گاز همراه نفت برای تولید پتروشیمی به جای سوزاندن آن است.
قرارداد بسته شده با شرکت تویو طیف گسترده ای از اقدامات شامل عملیات مهندسی، تدارکات و خدمات مشاوره فنی برای پیش راه اندازی و راه اندازی پروژه یادشده را در بر می گیرد. زمان دقیق راه اندازی پروژه جدید هنوز معلوم نیست.
تویو انجینیرینگ یک شرکت مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز ژاپنی است که بیشتر در بخش های نفت، گاز طبیعی و پتروشیمی در سطح جهانی فعالیت دارد. بیشتر درآمدهای این شرکت حاصل از فعالیت های آن در خارج از ژاپن به ویژه در کشورهای چین، هند، اندونزی، ایران و روسیه است.

تعداد بازدید : ۱,۹۱۸