در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی :

بازدید محمدی از واحد الفین و گوگردزدایی پتروشیمی ایلام

بازدید محمدی از واحد الفین و گوگردزدایی پتروشیمی ایلام
(چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۸:۰۰

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با هدف تسریع در توسعه و تکمیل طرح های فعال پتروشیمی، از واحد الفین و گوگردزدایی پتروشیمی ایلام بازدید کرد.

به گزارش نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصرامروز چهارشنبه (10بهمن ماه) به همراه جمعی ازمدیران ارشد این شرکت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در یکی دیگر از سفرهای عملیاتی خود، از واحد الفین وگوگردزدایی پتروشیمی ایلام بازدید کرد.

بهزاد محمدی در این سفر ضمن بازدید از روند اجرایی فاز دوم طرح پتروشیمی ایلام ، با برگزاری جلسه ای در جریان آخرین مراحل ساخت این طرح قرار گرفت.

این گزارش می افزاید: شاپور تقی پور مدیر عامل این طرح درحال ساخت نیز گزارشی از آخرین روند ساخت و تکمیل این طرح توسعه ای را ارائه کرد.

براساس آخرین گزارش ها، پیشرفت کلی فازدوم پتروشیمی ایلام تا پایان دی ماه امسال نزدیک به95 درصد اعلام شده است .

برآورد سرمایه گذاری فازدوم معادل 853 میلیون  یورو و 17298میلیارد ریال اعلام شده است.

شرکت stone&webster انگلستان صاحب لیسانس واحد الفین و شرکت Axens فرانسه تامین کننده دانش فنی واحد گوگرد زدایی هستند.

سهام طرح، متعلق به شرکت سرمایه گذاری ایرانیان با 58/78 درصد،صندوق بازنشستگی کشوری با 17 درصد،صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با 17درصد و شرکت پتروشیمی مارون با 6/75 درصد می باشد.

صنعت پتروشیمی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر دانش کارشناسان متخصص خود با شتاب در مسیر رشد و توسعه گام بر می دارد.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در طول این بازدیدها و بررسی چالش های پروژه های پتروشیمی و توسعه و تکمیل طرح های دردست اجرا همواره تاکید داشته است NPC این آمادگی را دارد تا به عنوان بازوی حمایتی در مسیرتسریع و تکمیل  طرح های پتروشیمی مشارکت و همکاری داشته باشد.

این طرح با اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تیرماه1381و متعاقب آن تصویب در شورای عالی اقتصاد در شهریور همان سال به منظور استفاده از محصولات اتان،+C3 و +C5 پالایشگاه گاز ایلام و تولید 459 هزار تن در سال اتیلن  و دیگر محصولات در زمینی به مساحت 112 هکتار در بخش چوار در فاصله 18 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایلام آغاز به کار کرد.فاز اول این مجتمع شامل واحد پلی اتیلن سنگین ،یوتیلیتی و افسایت برق و بخار و ایستگاه تقلیل فشار در آبان 92 در مدار تولید قرار گرفت و فاز دوم آن شامل واحد های الفین و گوگرد زدایی خوراک می باشد.

گفتنی است، مجوزهای محیط زیست ، تامین آب ،سوخت وخوراک طرح اخذ شده و این واحد(فازدوم) در سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

تعداد بازدید : ۳,۳۶۱