پیام مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت دهه مبارک فجر

پیام مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت دهه مبارک فجر
(چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۴:۰۹

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی فرا رسیدن دهه مبارک فجر را به خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

از آستان پیر مغان سر چرا کشیم
دولت در این سرا و گشایش در این در است

انقلاب اسلامی معجزه قرن و انفجار نور بود

از انقلاب بهمن 57 تا به امروز 40 سال می گذرد.

انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بزرگ، شکوهمند و تأثیرگذارست که توانست در روز 22 بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند.

این انقلاب تاریخی در طی سه دهه گذشته توانسته گام‎‎های بلند و محکمی در پیش‎برد اهداف خود بردارد و تا رسیدن به مرحله گذر از بحران‎ها و فشار‎ها راه کوتاهی در پیش دارد. با وجود این، پیمودن چنین مسیری نیازمند همت و هوشیاری پیوسته است.با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی که در سطح بین المللی بعمل آمد، انقلاب اسلامی امروز پس از4 دهه موفقیت به این باور قلبی رسیدکه تأثیرگذارترین رویداد معاصر جهان بوده که نه تنها رو به افول نرفته، بلکه پرتوافشانی آن روز به روز بیشتر می شود.

با اتکای به خداوند و مردم عزیز ایران در دوره پس از انقلاب و به فاصله سال‌هایی که کشور درگیر جنگ تحمیلی و تحریم های نابخردانه بود فعالیت خیره کننده‎ای در صنایع کشور و از جمله صنعت پتروشیمی رخ داد.

اوج فعالیت‌های صنعت پتروشیمی ایران را بدون شک باید پس از انقلاب اسلامی دانست.

بعد از سال 1368 و پس از پشت سر گذاشتن 8 سال دفاع مقدس و مشکلات فراوان، صنایع کشور امکان برنامه ریزی بلندمدت را پیدا کردند. تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، روند رشد صنعت پتروشیمی در ایران آنچنان چشمگیر نبود. در آن مقطع آهنگ آرام توسعه با سرعت رشد و توسعه پس از انقلاب به هیج وجه قابل مقایسه نیست. در دوره پس از انقلاب و به فاصله سال‌هایی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود فعالیت خیره کننده‎ای در این صنعت رخ نداد اما پس از آن در دوره سازندگی و با توسعه شبکه گازرسانی و تولید از مخزن پارس جنوبی طی دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ صنعت پتروشیمی به صنعتی اثرگذار در اقتصاد ایران بدل شد.

مهمترین دستاوردهای صنعت پتروشیمی پس از انقلاب اسلامی، توسعه و ایجاد ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمی، تنوع محصولات و صادرات آن به کشورهای مختلف بوده است.
اینک صنعت پتروشیمی به عنوان اولویت اول اقتصاد کشور با تکیه بر ثروت های خلق شده، ایجاد ارزش افزوده و تجربه 55 ساله در بخش‌های توسعه‌ای توانسته است با رویکرد کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش، سبب ایجاد اشتغال زایی با زیرساخت‌های مناسب در حوزه صنایع پایین دستی شود.
این مهم بخش کوچکی از پیشرفت‌ها و دستاوردهایی است که مردم ما به برکت انقلاب اسلامی، طعم آنرا چشیده‌اند. افق‌های بسیار روشن‌تری در انتظار نسل جوان و متخصصان کشور عزیزمان ایران قرار دارد که می توان در سایه وفاق و همدلی ملی برای تحقق آنها گام برداشت.
در مقطع کنونی، سرمایه انسانی موجود در ایران فرصت بی‌نظیری در اختیار کشور قرار داده تا بتواند به اتکای این سرمایه پتانسیل‌های بالقوه سرزمینی و معدنی اقتصاد ایران را شکوفا نموده و تحول تاریخی در اقتصاد کشور ایجاد کرد. ظرفیت بالقوه جهش دوم در صنعت پتروشیی کشور و رسیدن به جایگاه اول در منطقه جنوب غرب آسیا با شکوفاسازی این استعداد‌ها و بکارگیری مطلوب ظرفیت‌های مادی و معنوی تحقق خواهد یافت.

به امیدآن روز


تعداد بازدید : ۱,۴۵۱