وزیر نفت خبرداد

کشف یک ذخیره جدید نفتی در آبادان ​

کشف یک ذخیره جدید نفتی در آبادان ​
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۳:۲۷

وزیر نفت از اکتشاف یک ذخیره جدید در منطقه آبادان خبرداد و گفت: ساعت 10 صبح دیروز چاهی که در جزیره مینو در حال حفاری بود، به نفت رسید و این نخستین باری است که در آبادان به نفت می‌رسیم.

به گزارش نیپنابه نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، سوم بهمن‌ماه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با این اکتشاف، امید‌های زیادی برای افزایش منابع نفتی کشور در آبادان وجود دارد.

وی تاکید کرد: این چاه اکتشافی در 3770 متری به نفت رسیده و بر اساس آزمایش‌های اولیه، نفت این مخزن با درجه API 40 نفت بسیار سبک و شیرین است.

وزیر نفت با بیان اینکه فعالیت‌ها در این حوزه اکتشافی ادامه‌دار خواهد بود تا حجم دقیق مخزن به دست آید، گفت: تمرکز عملیات اکتشافی در حوزه نفت در منطقه آبادان است که با تکمیل اکتشاف، توسعه را آغاز خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره تولید و صادرات نفت ایران هم اظهار کرد: حرفی از مقدار تولید و صادرات نفت ایران نمی‌زنم، زیرا صحبت کردن درباره این مسائل علامت دادن به آمریکا برای تحریم‌های بیشتر است.

وی افزود: در باره تمدید معافیت فروش نفت ایران به برخی مشتریان از سوی آمریکا باید منتظر بمانیم.

زنگنه به قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون هر بشکه نفت خام برنت در بازار 61 دلار معامله می‌شود و قیمت سبد نفتی اوپک نیز نزدیک این قیمت است. نفت خام ایران نیز به دلیل تفاوت در کیفیت و فاصله، سه یا چهار دلار زیر قیمت سبد نفتی اوپک معامله می‌شود.

وزیر نفت درباره اینکه آیا نامه‌ای درباره FATF امضا کرده است، گفت: من نامه‌ای درباره FATF امضا نکرده‌ام و مسائلی که در این باره از سوی افراد مطرح می‌شود، صحت ندارد.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۶