بازدید وزیر نفت از منطقه انرژی بر پارسیان

بازدید وزیر نفت از منطقه انرژی بر پارسیان
(پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۳:۰۰

وزیر نفت در سفر به عسلویه و بازدید از آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی که در آستانه بهره برداری قرار دارند از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز بازدید کرد.

به گزارش نیپنا بیژن زنگنه وزیر نفت امروز به همراه بهزاد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (پنج شنبه 4 بهمن ماه) درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور بازدید از آخرین روند اجرایی فازهای پارس جنوبی وارد عسلویه شد و در ادامه  از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز بازدید کرد.

براساس این گزارش منطقه پارسیان را شاید بتوان با توجه به زیر ساخت های فنی- تخصصی ایجاد شده و در دست ساخت، از جمله نزدیکی به منطقه عسلویه و منابع خوراک، اخذ مجوز های قانونی، نزدیکی به فرودگاه و در مجاورت دریا بودن به عنوان یک هاب صنعت پتروشیمی خواند.تاکنون برای 3 طرح پتروشیمی GTX در این منطقه مجوز صادر شده و با توجه به امتیازات برجسته این منطقه پیش بینی می شود بعنوان قطب  جدیدپتروشیمی ، بستر توسعه این صنعت در شرق عسلویه گردد.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بر پارسیان در 15 کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت 9800 هکتار قراردارد. این منطقه یکی از قطب های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏ بر درآن فراهم است. براساس برنامه های ترسیم شده در این منطقه ویژه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت ها، از جمله اسکله های صادراتی و تولید برق و آب توسط سازمان ایمیدرو در دست اجراست.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۵