باز طراحی شیرهای کنترل آب خروجی واحد بازیافت آب در پتروشیمی فجر

باز طراحی شیرهای کنترل آب خروجی واحد بازیافت آب در پتروشیمی فجر
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۲۶

با هدف افزایش کارایی و بهینه نمودن محصول، شیرهای کنترل خروجی نهایی واحد بازیافت آب دور ریز اسمز معکوس (R.O. Reject) باز طراحی شدند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فجر  به علت طراحی اولیه دو شیر کنترل که وظیفه تنظیم کیفیت آب تولید شده نهایی را بر عهده دارند،از زمان نصب و راه اندازی دچار لرزش و صدای شدید شدند.

بمنظور ریشه یابی،رفع مشکل و با توجه به خاص بودن جنس بدنه و متعلقات داخلی که از مواد مقاوم در برابر خوردگی می باشند و تهیه و تامین قطعات آن هزینه زیادی به همراه دارد  با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان داخلی پتروشیمی فجر، عملکرد شیرهای کنترل مورد مطالعه قرار گرفت.

این گزارش می افزاید پس از به روز نمودن نقشه های طراحی و انجام آزمایش،هم اکنون شیرهای کنترل در مرحله بازسازی و نوسازی می باشند و عملیات باز طراحی از نظر اقتصادی صرفه جویی بهمراه داشته است.

پیش از این شرکت پتروشیمی فجر بمنظور کاهش مصرف ،استفاده بهینه و بالابردن راندمان سیستم تولید آب اسمز معکوس(RO) با انجام مطالعات و پژوهش های علمی ،برای استفاده مجدد از آب دور ریز که طبق طراحی باید از سیستم حذف شود؛پروژه ای اقتصادی-محیط زیستی تعریف و اجرا کرد و یک سوم این آب دور ریز را به مجموعه تصفیه آب بازگرداند.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۷