مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

توجه به نکات ایمنی همزمان با عملیات پیش راه اندازی پتروشیمی لردگان

توجه به نکات ایمنی همزمان با عملیات پیش راه اندازی پتروشیمی لردگان
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۳۴

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح آمونیاک و اوره لردگان مجموعه ای کامل از ایجاد زیر ساخت ها، واحدهای فرآیندی ، انبارش و انتقال محصول است.

به گزارش نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (سه شنبه 2 بهمن) در جریان سفر به استان چهار محال بختیاری از طرح آمونیاک و اوره لردگان بازدید کرد.

وی با ملی خواندن این پروژه یک میلیون و 755 هزار تنی، آن را نگین منطقه لردگان نامید و افزود: روند فعالیت ها در این طرح حاکی از کارگاه فعال، پرنشاط و روبه جلو است که نشان از توان مدیریتی پتروشیمی لردگان و سهامداران آن است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نکته ای که در عملیات اجرایی این پروژه حائز اهمیت و توجه است، همزمانی سه مرحله بسیار مهم ساختمان و نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی است.
به گفته وی، از آنجایی که تلاقی این سه مسیر، پتانسیل وقوع حوادث پیش بینی نشده است، مسئولیت تیم های راه انداز و عملیاتی در این شرایط از نظرایمنی، بهره برداری و اجرایی بسیار سنگین و حساس است و ضروری است در این مقطع تیم های راه انداز در خصوص موضوع ایمنی و تجهیز امکانات توجه جدی داشته باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به 18 میلیون نفر ساعت بدون حادثه منجر به فوت در این پروژه با تاکید بر به کارگیری از قوانین و استانداردهای ایمنی و HSE، خاطر نشان کرد: از دیگر شاخص های اجتماعی پروژه آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان حفاظت از درختان بلوط و محیط زیست در شعاع 50 کیلومتری سایت است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، یکی از شاخص های این طرح را تامین اقلام یوتیلیتی بصورت مستقل عنوان کرد و افزود: این پروژه مجموعه ای کاملی از ایجاد زیر ساخت ها، واحدهای فرآیندی، انبارش و انتقال محصول با توجه به شرایط سخت جغرافیایی به ویژه در فصل زمستان است.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون توانسته است در منطقه ای کمتر توسعه یافته برای 2300 نفر ایجاد اشتغال نماید، اظهار کرد: جدا از بحث های اقتصادی، در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، احداث این مجتمع پتروشیمی مزیت های بالقوه ای را در منطقه ایجاد کرده است.

به گفته بهزاد محمدی ، یکی از شاخص های ممتاز  پروژه داری در شرکت های حرفه ای، ایجاد فعالیت اجتماعی است که لازم است در این زمینه شرکت ها اهتمام جدی داشته باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه امیدواریم این پروژه پتروشیمی با سلامت کامل در سال 98 به بهره برداری برسد، تاکید کرد: NPC این آمادگی را دارد تا به عنوان بازوی حمایتی در مسیرتسریع و تکمیل این طرح پتروشیمی مشارکت و همکاری داشته باشد.

گفتنی است؛ طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان از جمله طرح های فعال صنعت پتروشیمی واقع در استان چهار محال بختیاری در منطقه فلارد است.

کازاله و استامی کربن، به ترتیب شرکت های صاحب لیسانس واحدهای آمونیاک و اوره این مجتمع پتروشیمی هستند.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۸