عربستان به دنبال ساخت پترو پالایشگاه در آفریقای جنوبی

عربستان به دنبال ساخت پترو پالایشگاه در آفریقای جنوبی
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۳۷

عربستان سعودی در نظر دارد یک پالایشگاه نفت و مجتمع پتروشیمی را در آفریقای جنوبی احداث کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی عرب نیوز (arabnews)، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز جمعه 28 دی ماه، پس از گفتگو با همتای آفریقای جنوبی گفت: عربستان سعودی در نظر دارد یک پالایشگاه نفت و مجتمع پتروشیمی را در آفریقای جنوبی احداث کند. این طرح بخشی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری عربستان سعودی در این کشور به شمار می رود.

این بیانیه خون تازه ای در رگ های صنعتی ترین اقتصاد قاره سیاه محسوب می شود. به ویژه در زمانی که سیریل راماپوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، در حال تلاش برای جذب 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید با هدف احیای رشد اقتصادی کشور است.

پالایشگاه جدید می تواند نیاز آفریقای جنوبی به واردات محصولات پالایشی را به میزان زیادی کاهش دهد و جایگاه ویژه عربستان سعودی در بخش نفت این کشور را تقویت کند. پادشاهی عربستان در حال حاضر 40 درصد از نفت خام مصرفی آفریقای جنوبی را تامین می کند.

فالح در جمع خبرنگاران در پرتوریا، پایتخت اداری آفریقای جنوبی، یادآور شد: سعودی آرامکو و صندوق مرکزی انرژی آفریقای جنوبی در حال پیشبرد مطالعات امکان سنجی و شناسایی پارامترهای پروژه یادشده هستند.

جف رادب، وزیر انرژی آفریقای جنوبی، عنوان کرد: سایت مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی جدید، در هفته های آتی نهایی می شود. همچنین سرمایه مورد نیاز برای ساخت پالایشگاه هنوز مشخص نیست.

تعداد بازدید : ۱,۰۶۰