شرکت پتروشیمی مهاباد صنعت برگزیده سبز کشور

شرکت پتروشیمی مهاباد صنعت برگزیده سبز کشور
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۴۶

شرکت پتروشیمی مهاباد در بیستمین همایش ملی صنعت وخدمات سبز توانست بادریافت لوح زرین این همایش در لیست 13 صنعت بر گزیده سبز کشور قرار گیرد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مهاباددر دنیای کنونی هرروز شاهد تخریب بیش از پیش محیط زیست دراثر اجرای انواع طرح ها وپروژه های مختلف توسعه ای از قبیل طرح های صنعتی و تولیدی و... می باشیم . لذا اتخاذ سیاستها برنامه های اصلاحی درجهت بهبود ، کاهش و بعضاً رفع آثار سوء چنین شرایطی الزامی می باشد.

مشکلات آلودگی هوا، گرمایش زمین، تغییرات اقلیم و خشکسالی واستفاده از انرژی برای انسان ها اجتناب ناپذیر است و از آنجایی که جهان کنونی دنیای رقابت ظهور فناوری های برتر و گسترش تو سعه وتجارت است هرگونه توسعه اقتصادی واجتماعی بدون رویکرد راهبردی نسبت به حفظ وصیانت محیط زیست ،حیات انسانی را با خطر جدی مواجه خواهد نمود و بقا بشر فقط در گرو همزیستی مسالمت آمیز انسان با طبیعت می باشد.

تدوین وبرنامه ریزی و نهادینه کردن رابطه بخش صنعت با حفظ محیط زیست بایستی از اهداف هر سازمان صنعتی بوده و پاسداری از محیط زیست در گرو رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی وحرکت بسوی سبز نمودن صنعت می باشد.

صنایع سبز، به صنایعی گفته می شود که در تولیدات خود روش های سازگار با محیط زیست را به کار می گیرند و یا محصولات سازگار با محیط زیست تولید می کنند.

شرکت پتروشیمی مهاباد از بدو تاسیس تمام تلاش خویش را معطوف به رعایت استانداردهای زیست محیطی در بخش تولید وهمچنین ارتقاء و گسترش فرهنگ زیست محیطی نموده است وکلیه دستورالعمل های لازم به شرح ذیل را جهت برخورداری و ارتقاء مجموعه پتروشیمی مهاباد به واحد سبز صنعتی رعایت نموده است.

بهبود سیستم های پالایش ، پایش و کنترل آلاینده ها

مدیریت بازیافت مواد زائد و تصفیه پساب صنعتی و انسانی بر اساس استانداردهای زیست محیطی و استفاده مجدد از آبهای تصفیه شده

توسعه فضای سبز بالاتر از استانداردهای ابلاغی

مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف آنها از طریق ایجاد سیستم باز چرخانی آب وراه اندازی سیستم off gas وحذف فلر برای تولید بخار

اخذ گواهینامه های زیست محیطی ISO 14000 ، نظام ایمنی وبهداشتoHSAS 18000

استقرار سیستم پایش لحظه ای در واحد تولید بخار

حفرچاه های پیزو متریک برای پایش آبهای زیر زمینی

آموزش و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی کارکنان و عموم بازدید کنندگان از مجتمع

و در تلاشی همه جانبه شرکت پتروشیمی مهاباد در بیستمین همایش ملی صنعت وخدمات سبز توانست بادریافت لوح زرین این همایش در لیست 13 صنعت بر گزیده سبز کشور قرار گیرد.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۱