BASF به دنبال سرمایه گذاری در زنجیره ارزش اکریلیک هند

BASF به دنبال سرمایه گذاری در زنجیره ارزش اکریلیک هند
(یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۳۵

شرکت BASF و شرکت آدانی گروپ هند یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را برای مطالعه یک طرح سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یورو (plasticsnewseurope) شرکت ب آ اس اف(BASF) آلمان و شرکت خوشه ای هندی آدانی گروپ (Adani Group) به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را برای مطالعه یک طرح سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در زنجیره ارزش اکریلیک (acrylic value chain) هند امضاء کردند.
دو شرکت در بیانیه ای مشترک در تاریخ 17 ژانویه اعلام کردند: پروژه پیشنهادی در بندر موندرا ایالت گجرات، در صورت رسیدن به بهره برداری، بزرگترین سرمایه گذاری BASFدر هند تا به امروز خواهد بود.
این سرمایه گذاری شامل طراحی، ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی متعددی شامل یک واحد هیدروژن زدایی پروپان (PDH)، یک مجموعه اگزو-سی 4 (oxo-C4)، اکریلیک اسید (GAA)، بوتیل آکریلات (BA) و دیگر محصولات پایین دستی است.
مطابق با تفاهمنامه یادشده، قرار است مطالعه امکان سنجی پروژه تا پایان سال 2019 میلادی تکمیل شود. در صورت راه اندازی، این تاسیسات نخستین سایت خنثی از لحاظ دی اکسید کربن (CO2-neutral) شرکت BASF خواهد بود.
این دو شرکت قرار است با توسعه یک طرح جدید و به کارگیری فناوری های نوین، انرژی مورد نیاز این تاسیسات را به طور کامل از منابع تجدید پذیر تامین کنند. در همین راستا، BASF قرار است با در اختیار گرفتن بخشی از سهام یک طرح مشترک پارک تولید انرژی خورشیدی و بادی در هند، در این پروژه مشارکت کند.
محصولات تولیدی از پروژه پیشنهادی قرار است بیشتر به تامین نیاز بازار داخلی هند از سوی صنایعی مانند ساخت و ساز، خودروسازی و پوشش دهی اختصاص یابد.




تعداد بازدید : ۲,۱۰۲