شرکت بوریالیس اعلام کرد

نرخ بازیافت پلاستیک تا سال 2030 سه برابر می شود

نرخ بازیافت پلاستیک تا سال 2030 سه برابر می شود
(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۲۵

انتظار می رود نرخ بازیافت پلاستیک تا سال 2030 میلادی سه برابر بالاتر از سطوح فعلی باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، گانتر استفن، رئیس شاخه راهکارهای اقتصاد گردشی (Circular Economy Solutions) در شرکت پتروشیمی بوریالیس اتریش (Borealis)با اشاره به   پیش بینی 3 برابر شدن نرخ بازیافت پلاستیک تا سال  2030 گفت: در حال حاضر می بینیم که 10 تا 12 درصد از تولیدات پلاستیکی موجود در چرخه مصرف بازیافت می شود. این رقم مطمئنا پایین تر از میزانی است که باید باشد.
اسفن رئیس شاخه راهکارهای اقتصاد گردشی بوریالیس ادامه داد: شرکت بوریالیس به دنبال کسب مالکیت بیشتر در حوزه بازیافت پلی الفین است تا بتواند هدف گذاری خود مبنی بر تولید مواد بازیافتی تا چهار برابر بیشتر از مقدار فعلی را تا سال 2025 میلادی محقق کند.
وی یادآور شد: افزایش نرخ بازیافت وابسته به بهبود سیستم جمع آوری و طبقه بندی موجود است. اگر چه این هدف به دلیل تنوع سیستم های موجود در سراسر اروپا، با پیچیدگی هایی همراه است.
استفن همچنین اظهار داشت: ما مواد مورد نظر خود برای بازیابی را از سراسر اروپا، در مناطقی که امکان دسترسی به ورودی با کیفیت مطلوب فراهم است؛ تهیه می کنیم. صرف نظر از هزینه، مسائل زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. کسب مالکیت های جدید در مناطق مختلف در راستای همین هدف و با کاهش هزینه های حمل و نقل در سطح قاره سبز صورت می گیرد.
برای نمونه می توان به خریداری شرکت بازیافت اکوپلاست (Ecoplast) اتریش توسط شرکت بوریالیس در تابستان سال گذشته میلادی اشاره کرد. کسب مالکیت یادشده به دنبال خریداری شرکت آلمانی بازیافت کننده پلاستیک ام تی ام پلاستیکز (mtm plastics) در سال 2016 میلادی، انجام شد.

تعداد بازدید : ۱,۵۹۸