عضو اتاق بازرگانی ایران:

ضرورت تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

ضرورت تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ارائه مشوق های جدید می تواند منجر به ورود منابع مالی جدید داخلی و خارجی به صنعت پتروشیمی شود.

احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی نقش موثری در بازارارز ایفا کرده به گونه ای که هم اکنون درصد زیادی از ارز کشور از این صنعت تامین می شود، بنابراین مشاهده می کنیم که این صنعت تا چه میزان در توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی نقش دارد.

عضو نمایندگان اتاق تهران به افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی همانند مرجان، بخشی از پتروشیمی دماوند وفاز سوم پتروشیمی پردیس در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه اندازی چنین واحدهایی در زمانی که ما با تحریم‌های اقتصادی مواجه هستیم کار بسیار بزرگی بود.

پور فلاح ادامه داد: بدون تردید راه اندازی و توسعه واحدهای مختلف صنعت پتروشیمی در افزایش اشتغال به ویژه در مناطق نفت خیز و مناطقی که قطب پتروشیمی هستند نقش مهمی داشته که این امر قابل چشم پوشی نیست.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا با بیان اینکه پتروشیمی در جهش اقتصادی ایران نقش اساسی دارد، تاکید کرد: در صورت فراهم شدن شرایط و تسهیل فرایند حضور سرمایه‌گذاران، این صنعت می‌تواند سرمایه های بزرگی را به خود جذب کند.

وی آینده پتروشیمی را روشن ارزیابی کرد و گفت: امسال باوجود مشکلات اقتصادی، صنعت پتروشیمی جهش و توسعه قابل قبولی داشت، امیدواریم سال آینده نیز این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را حتی با سرعتی بیشتر از امسال ادامه دهد.

تعداد بازدید : ۱,۱۴۲