چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی برگزار شد :

پتروشیمی نوری تندیس طلایی دریافت کرد/اهدای تندیس نقره و برنز به پتروشیمی های بوعلی سینا و مهر

پتروشیمی نوری تندیس طلایی دریافت کرد/اهدای تندیس نقره و برنز به پتروشیمی های بوعلی سینا و مهر
(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۳۵

در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، پتروشیمی نوری، برای اولین‌بار در طول چهار دوره، توانست تندیس طلایی دوستاره را کسب کند.

به گزارش نیپنا  به نقل از وابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مراسم پایانی چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت، با حضور شرکت‌های مختلف، در سازمان مدیریت صنایع برگزار شد. در این مراسم پتروشیمی نوری توانست تنها تندیس طلایی ۲ ستاره چهار دوره این جایزه را به دلیل عملکرد مثبت خود در حوزه انرژی ازآن خود کند. تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری پس از دریافت این تندیس در سخنانی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی نوری یکی بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده مواد آروماتیک در جهان و بزرگترین شرکت تولیدکننده این مواد در ایران است که با تولید ۴ و نیم میلیون تن محصولات در سال مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: این پتروشیمی در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ کارخانه را تغذیه می‌کند؛ ۶۰ درصد محصولاتش به خارج از کشور صادر شده و ۴۰ درصد نیز در داخل مصرف می‌شود.
صانعی با بیان اینکه از سال‌ها پیش روی بحث انرژی فعالیت‌های زیادی در پتروشیمی انجام شده و در چند سال گذشته توانستیم به صورت سیستماتیک همه چیز را مورد پایش قرار دهیم، توضیح داد: خوشبختانه با پیاده سازی استانداردهای ایزو ۵۰۰۰۰ تمام موضوعات مربوط به انرژی به صورت سیتسماتیک و مستمر پیگیری شده و توانستیم شاخص مصرف انرژی را که در سال ۸۸ حدود ۲۸ بود، در ۶ ماهه اول سال ۹۷ به حدود ۱۲ کاهش دهیم.
مدیرعامل پتروشیمی نوری، با اشاره به اینکه این در شرایطی است که سازمان استاندارد شاخص مصرف انرژی را برای محصولات آروماتیک ۱۹ تعیین کرده است، اضافه کرد: کارهایی که در این راستا انجام دادیم مصرف انرژی تقسیم بر تولید محصولات اصلی است. ما برای صورت کسر کارهای زیادی انجام دادیم که مقدار آن را کاهش دهیم.
وی افزود: پروژه‌های زیادی از جمله پروژه مقدماتی شبیه سازی واحدها و کاهش مصرف انرژی در بهینه‌سازی مصرف انواع سوخت‌ها بود و پس از آن پروژه‌های زیادی در راستای صرفه‌جویی انرژی انجام دادیم.
صانعی با بیان اینکه مخرج کسر نیز تولید است که توانستیم با شبیه‌سازی واحدها تولید حداکثری را داشته باشیم و پروژه‌های خوبی را اجرا کردیم، عنوان کرد: پتروشیمی نوری با ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کند و برای اینکه ما به این نقطه برسیم هم در راستای صرفه جویی انرژی و هم در راستای بهره وری، اقدامات خوبی انجام شده که ماحصل آن دریافت این جایزه ارزشمند است.
کسب تندیس‌های نقره‌ای و برنزی از سوی پتروشیمی‌های بوعلی سینا و مهر

همچنین در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی پتروشیمی بوعلی سینا تندیس نقره‌ تک ستاره و تندیس برنز ۳ ستاره را دریافت کرد و پتروشیمی مهر موفق به دریافت تندیس تک ستاره برنزی شد.

در پایان نیز برگزیدگان چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی معرفی شده و جوایز خود را دریافت کردند:
- اهدای تندیس تک ستاره برنزی به شرکت‌های: سیمان سامان غرب و پتروشیمی مهر
- اهدای تندیس برنز ۲ ستاره به شرکت‌های: مجتمع فولاد خراسان، سیمان مازندران، کشت و صنعت نیشکر دهخدا و سیمان لامرد.
- اهدای تندیس برنز ۳ ستاره به شرکت‌های: پتروشیمی بوعلی سینا و کاشی مرجان.
- اهدای تندیس نقره‌ تک ستاره به شرکت‌های: پتروشیمی بوعلی سینا، گروه صنعتی بارز و شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا.
- اهدای تندیس نقره ۲ ستاره به شرکت‌های: مجتمع لاستیک یزد و ذوب و احیای روی قشم.
- برای اولین‌بار در طول چهار دوره این جایزه یک تندیس طلایی دوستاره به یک شرکت اهدا شد که این تندیس به پتروشیمی نوری تعلق گرفت.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۱