افت قیمت و عدم اطمینان در بازار پلی اتیلن آمریکای لاتین

افت قیمت و عدم اطمینان در بازار پلی اتیلن آمریکای لاتین
(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۰۱

سال 2018 میلادی برای واردکنندگان پلی اتیلن آمریکای لاتین در حالی آغاز شد که محموله های پلی اتیلن ارزان قیمت به این منطقه سرازیر شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، فاکتورهای گوناگونی که از آمریکای شمالی سرچشمه می گیرند؛ بازار پلی اتیلن آمریکای جنوبی را به ویژه ظرف سه ماهه چهارم دو سال گذشته میلادی به شیوه های گوناگونی متاثر ساختند.

پس از طوفان سهمگین هاروی در تابستان سال 2017 میلادی، میزان مبادله پلی اتیلن میان دو منطقه به طرز چشگیری کاهش یافت و قیمت ها افزایش قابل توجهی داشتند. این در حالیست که سال 2018 میلادی برای واردکنندگان پلی اتیلن آمریکای لاتین در حالی آغاز شد که محموله های پلی اتیلن ارزان قیمت در پی نخستین موج افزایش ظرفیت در آمریکای شمالی به این منطقه سرازیر شد.

امسال نیز دوباره تحت تاثیر تحولات سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، بازار پلی اتیلن آمریکای لاتین از لحاظ قیمتی و چشم انداز متاثر شد. جنگ تجاری آغاز شده میان ایالات متحده و چین، صنایع پلاستیک آمریکا را هدف قرار داده است. از این رو سرازیر شدن حجم بالای محموله های پلی اتیلن تولیدی در ایالات متحده به مقاصد صادراتی جدید که نیازمند بازارهایی غیر از چین خواهد بود؛ قیمت های جهانی را با روندی کاهشی مواجه کرده است.

در نتیجه خریداران مکزیکی که عرضه کننده پلی اتیلن در بازار آمریکای جنوبی هستند؛ چند ماه پایانی سال 2018 میلادی پایین ترین رکورد قیمتی را تجربه کنند و در حالی وارد ماه ژانویه امسال شدند که انتظار می رود شرایط فعلی استمرار یابد.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۷