شل بزرگترین تولید کننده آلفا الفین جهان شد

شل بزرگترین تولید کننده آلفا الفین جهان شد
(سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۴۶

راه اندازی واحد آلفا الفین جدید شل در لوئیزیانا این شرکت را به بزرگترین تولیدکننده آلفا الفین جهان تبدیل کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت شل کمیکالز (Shell Chemicals) روز دوشنبه هفدهم دی ماه از راه اندازی واحد آلفا الفین (alpha olefins) جدید 425 هزار تنی خود در گیزمر (Geismar) ایالت لوئیزیانا خبر داد.

بر اساس اعلام این شرکت، راه اندازی واحد جدید شرکت شل را به بزرگترین تولیدکننده آلفا الفین جهان تبدیل می کند. به گفته شل، عملیات تولید تجاری در این واحد از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شد. با راه اندازی واحد جدید، ظرفیت کل تولید این محصول در سایت گیزمر به رقم یک میلیون و 300 هزار تن در سال رسید.

آلفا الفین یکی از مواد کلیدی در تولید رزین های پلی اتیلن به شمار می رود. گریدهای مختلف رزین های پلی اتیلن در تولید انواع لوله، محفظه های پلاستیکی مواد غذایی، کیسه های خرید، بطری های شامپو و دیگر محصولات پلاستیکی به کار می رود. آلفا الفین ها همچنین در تولید انواع پاک کننده، روغن های موتور (motor oils) و صابون مورد استفاده قرار می گیرند.

بنا بر اعلام شرکت شل، عملیات ساخت و ساز واحد جدید در سال 2016 میلادی آغاز شد.

شل کمیکالز شاخه پتروشیمی شرکت رویال داچ شل محسوب می شود. شل کمیکالز به حدود 70 شرکت فعال در حوزه صنایع شیمیایی اطلاق می شود که برای شرکت شل فعالیت می کنند و در مجموع یکی از بزرگترین تولیدکننده های پتروشیمی جهان به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۲,۷۸۷