پیش بینی افزایش چشمگیر عرضه پاراکسیلن در بازار آسیا

پیش بینی افزایش چشمگیر عرضه پاراکسیلن در بازار آسیا
(دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۲۱

انتظار می رود عرضه پاراکسیلن در بازار آسیا به تدریج و در نتیجه روی کار آمدن ظرفیت های جدید تولید این محصول افزایش چشمگیری را تجربه کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، انتظار می رود عرضه پاراکسیلن (PX) در بازار آسیا به تدریج و در نتیجه روی کار آمدن ظرفیت های جدید تولید این محصول افزایش چشمگیری را تجربه کند. بخش مهمی از این رشد عرضه ناشی از روی کار آمدن دو واحد بزرگ تولید پاراکسیلن در بازار کلیدی چین در سال جاری میلادی است.

ظرفیت تازه ایجاد شده گروه هنگلی (Hengli Group) چین حدود چهار میلیون و 500 هزار تن در سال خواهد بود. همچنین شرکت چجیانگ پتروکمیکال (Zhejiang Petrochemical Corporation) قادر به تولید سالانه چهار میلیون تن از این محصول است.

پاراکسیلن خوراک تولید ترفتالیک اسید خالص به شمار می رود که بیشتر برای تولید فیبرهای پلی استر و پلی اتیلن ترفتالات (PET) استفاده می شود. نزدیک به 98 درصد از پاراکسیلن تولیدی برای تولید ترفتالیک اسید خالص یا دی متیل ترفتالات (DMT) به مصرف می رسد.

چین یکی از قطب های مصرف پاراکسیلن در سطح جهان به شمار می رود و به واردات این محصول وابسته است.

از طرفی چین با تولید حدود 57 درصد از کل ترفتالیک اسید خالص جهان، محرک اصلی رشد تقاضای بین المللی برای پاراکسیلن محسوب می شود.

چین در سال 2017 میلادی نزدیک به 14 میلیون و 400 هزار تن پاراکسیلن وارد کرد. این در حالیست که در سال 2018 میلادی در بازه زمانی ماه های ژانویه تا نوامبر، این رقم 14 میلیون و 300 هزار تن بود.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۰