معامله 31 میلیون سهم 3 شرکت بزرگ بورسی

معامله 31 میلیون سهم 3 شرکت بزرگ بورسی
(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۱۶:۰۳

11 میلیون سهم هلدینگ خلیج فارس به ارزش ۵ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان امروز کد به کد شد.

به گزارش خبرنگارنیپنا،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران روز جاری بازهم رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که در پایان معاملات امروز دوشنبه( 10 دی ماه)  دما سنج بازار سرمایه با افزایش 95 واحدی به رقم 161 هزار و 405 واحد رسید.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 548 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 917 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 141 هزار و 194 نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 183 واحدی عدد 27 هزار و 767  واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 241 واحدی به رقم  175 هزار و 222 واحد دست یافت.

 همچنین شاخص بازار اول  در حالی با افزایش 102 واحدی به رقم 118 هزار و 912 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 34 واحدی عدد 321 هزار و 517 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی بر روی رقم یک هزار و 873 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو یبا 74 واحد و گروه سایپا با 60 واحد و پتروشیمی جم با 58 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  پتروشیمی جم با 80 واحد،فولاد مبارکه با 78 واحد و بانک ملت با 39 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

براساس این گزارش امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۰ میلیون سهم گروه کارخانجات صنعتی تبرک به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد.

همین وضعیت در صنایع پتروشیمی خلیج فارس با کد به کد شدن ۱۱ میلیون سهم به ارزش ۵ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان تکرار شد.

امروز در ایران ترانسفو نیز ۶ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی میان سهامداران عمده را تجربه کرد. همچنین ۵.۵ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در نهایت کمتر از ۶.۵ میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان با معاملات انتقالی و ۳ میلیون سهم کالسیمین نیز به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان معاملات کد به کد را از سوی سهامدار عمده خود تجربه کردند.

تعداد بازدید : ۱,۸۳۱