سخنگوی وزارت امورخارجه:

کمک به توسعه صادرات غیرنفتی از وظایف بخش اقتصادی وزارت خارجه است

کمک به توسعه صادرات غیرنفتی از وظایف بخش اقتصادی وزارت خارجه است
(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۴۱

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یافتن زمینه های توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات پتروشیمی از جمله وظایف بخش های اقتصادی وزارت خارجه است.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه، 10 دیماه) در نشست خبری اظهار کرد: وزارت خارجه به عنوان پلی میان دستگاه‌های داخلی و سایر نهاد‌های خارجی اعم از دولتی و خصوصی فعالیت خود را در معاونت دیپلماسی اقتصادی انجام می دهد.

وی افزود: یافتن زمینه های توسعه صادرات غیرنفتی و محصولات پتروشیمی از جمله وظایف بخش‌های اقتصادی نمایندگی های ایران در خارج از کشور است.

قاسمی با بیان اینکه ما تسهیل کننده و هماهنگ کننده همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی خارجی هستیم، تصریح کرد: بر این اساس، معاونت دیپلماسی اقتصادی در برهه فعلی، نقش برجسته‌ای دارد و اقدام‌هایی که باید در راستای تسهیل روابط سازمان‌های داخلی و خارجی انجام دهد را دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به موضوع ساز و کاز مالی اروپا در برابر ایران اشاره و عنوان کرد: این ساز و کار تنها شامل موضوع نفت نمی‌شود، بلکه در صورت اجرایی شدن آن، همه کالاها و اقلام و حتی مجموعه‌ای از تبادلات را می تواند در برگیرد.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۴