در 8ماه امسال محقق شد:

ثبت رکورد جدید تولید، فروش و EPS در پتروشیمی امیر کبیر

ثبت رکورد جدید تولید، فروش و EPS در پتروشیمی امیر کبیر
(یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۵۹

مدیر عامل پتروشیمی امیر کبیر گفت :این شرکت با تحقق 85 درصدی برنامه تولید و افزایش فروش و سود هر سهم خود طی دوره 8 ماهه به نسبت دوره مشابه سال قبل رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، این شرکت با ثبت رکوردی جدید در تولید، فروش و EPS در 8ماه  سال 97 یکی از بهترین عملکردهای خود را به ثبت رسانده و رکورد 6 سال گذشته خود را پشت سر گذاشت.
سید جواد سلیمانی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت با اشاره به شرایط مطلوب تولید و فروش در هشت ماه اول سال جاری با وجود مشکلات در تامین خوراک برای رسیدن به ظرفیت حداکثری تولید گفت: پتروشیمی امیرکبیر در ادامه روند روبه رشد خود طی سال‌های اخیر، با تحقق 85 درصد برنامه تولید به میزان 914 هزار تن طی دوره 8 ماهه به نسبت دوره مشابه سال قبل و 6 سال گذشته بیشترین موفقیت را به دست آورده است.
وی افزود: در این راستا تولید محصولات پلیمری با تحقق 86 درصد برنامه به میزان 345 هزار تن در 8 ماه، شامل تولید در واحد HD ‌به میزان 82 درصد برنامه پیش‌بینی شده، تولید در واحد LLD به میزان 89 درصد برنامه پیش‌بینی شده و تولید در واحد LD به میزان 86 درصد برنامه پیش‌بینی شده محقق شده است، که در این میان واحد LD با تولید 132 هزار تن نسبت به دوره 8 ماهه سال‌های گذشته بیشترین میزان رشد تولید را داشته است.
مدیرعامل این شرکت با اشاره به تحقق 89 درصدی برنامه تولید واحد الفین با ثبت رکورد 500 هزار تنی، که 30 هزار تن نسبت به بیشترین تولید سال‌های گذشته افزایش داشته، تاکید کرد: این واحد رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است.
عضو هیئت مدیره شرکت امیرکبیردر خصوص تولید واحد BD/B1 این شرکت گفت: این واحد نیز با تحقق 91 درصدی ظرفیت و تولید 68 هزار تنی طی 8 ماه نخست سال جاری موفق شده، رکورد جدید تولید به نسبت 6 سال گذشته را به نام خود ثبت نماید.

در حوزه فروش مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: این شرکت با فروش کلی 587 هزار تن انواع محصولات طی 8 ماه اول سال، موفق بوده 81 درصد برنامه را محقق سازد و عملا رکورد میزان فروش خود طی 6 سال گذشته را پشت سر بگذارد.
سید جواد سلیمانی در خصوص خوراک و تحقق استفاده از آن تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و با تلاش‌ها و مذاکرات صورت گرفته، واحد الفین با دریافت 90 هزار تن و پوشش حداکثری استفاده از خوراک تخصیص یافته توانسته یکی از بهترین عملکردهای خود را به ثبت برساند. در حوزه دریافت خوراک‌های مایع، واحد الفین با جذب 516 هزار تنی و تحقق 85 درصدی به بهترین عملکرد دوره‌ای بسیار نزدیک شده است.
وی گفت: این شرکت با فروش 335 هزار تن انواع محصولات پلیمری در بازارهای داخلی و خارجی، به میزان 11 هزار تن بیش از دوره‌های قبل فروش داشته‌اند، همچنین این شرکت در فروش ریالی با تحقق 115 درصدی برنامه در کل و 108 درصدی برنامه در فروش انواع محصولات پلیمری توانسته، به ترتیب رقم‌های 31 هزار میلیارد ریال و 22 هزار میلیارد ریال فروش را ثبت نماید که به نسبت دوره‌های مشابه سال‌های قبل جهش قابل توجهی داشته است.
 سید جواد سلیمانی در پایان ضمن اشاره به اهمیت تلاش‌های صورت گرفته در جهت افزایش تولید و ثبت سود هر سهم (EPS) بیان کردند: پتروشیمی امیرکبیر با ثبت EPS 1801 توانسته در 8 ماه نخست علاوه بر عبور از EPS 12 ماهه سال گذشته، نسبت به بیشترین رکورد قبلی که مربوط به سال 95 بوده، 120 درصد جهش مثبت نشان دهد، که این رکورد در نوع خود جزو بهترین رکوردهای پتروشیمی امیرکبیر بوده است.

تعداد بازدید : ۲,۷۷۱