ساخت دو مجتمع هیدروژن زدایی پروپان جدید در امریکا

ساخت دو مجتمع هیدروژن زدایی پروپان جدید در امریکا
(یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۴۰

سرمایه گذاری برای ساخت دو مجتمع هیدروژن زدایی پروپان جدید در هیوستون تگزاس بزودی نهایی خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس داده های اداره کنترل تگزاس (Texas Comptroller's Office) شرکت انترپرایز پراداکتس (Enterprise Products Partners) در حال برنامه ریزی برای ساخت دو مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) جدید به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون دلار در مجموعه مونت بلویو (Mont Belvieu) این شرکت واقع در شرق هیوستون ایالت تگزاس است.

برنامه های اعلام شده غیر منتظره نیستند. جیم تیگ، مدیر عامل شرکت انترپرایز، در حاشیه اعلام عملکرد مالی سه ماهه سوم سال 2018 میلادی این شرکت در اواخر ماه اکتبر گفت: در حال نهایی کردن توافقنامه های عملیات مهندسی و واگذاری لایسنس برای دومین مجتمع هیدروژن زدایی پروپان هستیم و احتمال این که به سمت ساخت مجتمع سومی نیز پیش رویم؛ وجود دارد.

پرونده های تحویل شده از سوی این شرکت حاوی درخواست کاهش مالیات برای ساخت تاسیسات یادشده، جزئیاتی را منتشر می کند که پیشتر از سوی انترپرایز اعلام نشده بود. هر واحد از ظرفیتی معادل 750 هزار تن در سال برخوردار است و تخمین زده می شود ساخت هر کدام سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار نیاز داشته باشد.

انتظار می رود کار ساخت نخستین مجتمع از سه ماهه دوم سال آتی میلادی کلید بخورد و در سه ماهه سوم سال 2022 میلادی به بهره برداری برسد. همچنین ساخت مجتمع دوم در سه ماهه اول سال 2020 آغاز می شود و قرار است در سه ماهه سوم 2023 میلادی راه اندازی شود.

تعداد بازدید : ۱,۳۹۰