پیش بینی کمبود عرضه استایرن در بازار آسیا

پیش بینی کمبود عرضه استایرن در بازار آسیا
(شنبه ۸ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۵۱

​تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند که بازار استایرن مونومر آسیا در نیمه اول سال 2019 میلادی به دلیل تعمیرات اساسی مجتمع های تولید این محصول، با کمبود عرضه مواجه شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، پیش بینی می شود بازار استایرن مونومر (styrene monomer) آسیا در نیمه اول سال 2019 میلادی به دنبال یک رشته عملیات ارتقا و تعمیرات اساسی مجتمع های تولید این محصول، با کمبود عرضه مواجه شود.

 در حالی که انتظار می رود تقاضا در ماه فوریه، یعنی پیش از تعطیلات سال نو قمری، به میزان چشمگیری بالا باشد؛ سطح کلی تقاضا تا زمانی که نتایج مذاکرات بیشتر میان ایالات متحده و چین مشخص نشود؛ همچنان در هاله ای از ابهام باقی می ماند.

یکی از منابع بازار می گوید: فاکتورهای نامطمئن فراوانی در بازار استایرن مونومر وجود دارد. از این رو تعیین میزان تقاضای بازار چین در سال آتی میلادی کار دشواریست. در صورتی که جنگ تجاری تا سال بعد نیز ادامه یابد؛ بازار در سال آینده شرایط به مراتب بدتری را تجربه می کند.

با این همه، عملیات تعمیر و ارتقاء مجتمع های تولید این محصول در آسیا به ویژه در کره جنوبی و تایوان که برای فاصله میان ماه های مارس و مه برنامه ریزی شده اند؛ می تواند به تقویت قیمت های استایرن مونومر کمک شایانی کند.

بر اساس تخمین های موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)،  عملیات یادشده در کره جنوبی و تایوان سطح عرضه در سه ماهه اول و دوم را به ترتیب تا نزدیک به 250 و 110 هزار تن کاهش می دهد.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۱