احداث تصفیه خانه پساب پتروشیمی کارون آغاز شد

احداث تصفیه خانه پساب پتروشیمی کارون آغاز شد
(شنبه ۸ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۳۲

پروژه تصفیه خانه جامع پساب شرکت پتروشیمی کارون در راستای صیانت از محیط زیست آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی پتروشیمی کارون ، رفیع زاده مدیر پروژه های صنعتی پتروشیمی کارون گفت :  باتوجه به اینکه یکی از ارزش های بنیادین مجتمع پتروشیمی کارون حفاظت از محیط زیست می باشد . دراین راستای پروژه احداث یک واحد تصفیه خانه جامع پساب تعریف شد و پس از اخذ مجوز لازم از هیئت مدیره محترم، طراحی و مهندسی پایه و تفصیلی آن از اول آبانماه ٩٧ با همکاری دانشگاه کلید خورد براساس این طرح کلیه پساب های تولید شده در این مجتمع به آب خام تبدیل می شود و به مصارف داخلی این مجتمع خواهد رسید.

رفیع زاده افزود: با احداث و راه اندازی تصفیه خانه ، کلیه پسابهای این شرکت، تصفیه شده وعلاوه بر جلوگیری از آلودگی خور به محیط زیست منطقه کمک شایانی می کند .

پیش از این پایلوت این واحد توسط کارشناسان این دانشگاه در مجتمع پتروشیمی کارون نصب گردید.

شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1381 تاسیس گردید .فاز اول در اسفند ماه 1387 و فاز دوم در بهمن ماه 95 رسماً افتتاح شد. پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.محصولات اصلی این شرکت 80000 تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات ( TDI) و متیل دی فنیل ایزوسیانات( (MDIاست.خدمات شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.

تعداد بازدید : ۱,۴۶۶