سابک به دنبال مشارکت در ساخت تاسیسات بازیافت پلاستیک در قاره سبز

سابک به دنبال مشارکت در ساخت تاسیسات بازیافت پلاستیک در قاره سبز
(چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۱۳

شرکت سابک، پیشرو صنایع شیمیایی عربستان سعودی، به تازگی یک تفاهمنامه را با شرکت پلاستیک انرژی مستقر در بریتانیا، امضاء کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست کانفیدنشنال (Middle East Confidential)، شرکت سابک، پیشرو صنایع شیمیایی عربستان سعودی، به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را با شرکت پلاستیک انرژی (Plastic Energy)، مستقر در بریتانیا، امضاء کرد.

هدف تفاهمنامه جدید بازیافت ضایعات پلاستیک مخلوط (mixed plastic waste) و تبدیل دوباره آن به پلیمر در اروپا است.

گزارش منتشر شده از سوی ترید عربیا (Trade Arabia) می گوید: بر اساس قرارداد میان دو شرکت، پلاستیک انرژی تامین کننده خوراک برای حمایت از فعالیت های پتروشیمی سابک در قاره سبز خواهد بود.

این دو شریک در حال برنامه ریزی برای ساخت نخستین مجتمع تجاری پالایش و ارتقاء خوراکی با ارزش موسوم به TACOIL در هلند هستند. خوراک TACOIL یک محصول شرکت پلاستیک انرژی به شمار می رود که قرار است از بازیافت ضایعات پلاستیک با کیفیت پایین و مخلوط بدست آید. ضایعاتی که در غیر این صورت برای انباشت در زمین های دفن زباله یا سوزاندن ارسال می شوند.

مجتمع جدید قرار است تا سال 2021 میلادی در هلند عملیاتی شود.

کارلوس مونرآل، مدیر عامل و بنیان گذار شرکت پلاستیک انرژی عنوان کرد: ما در سطح جهانی از پیشگامان حوزه بازیافت شیمیایی محصولات پلاستیکی به شمار می رویم و هم اکنون دو مجتمع در اسپانیا در اختیار داریم. این شرکت از یک تیم فناوری فناوری زبده با 10 سال تجربه در این زمینه برخوردار است.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۸