مشارکت سوئیسی ها در صنعت پتروشیمی عربستان

مشارکت سوئیسی ها در صنعت پتروشیمی عربستان
(سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷) ۱۶:۱۳

تاسیسات جدید قرار است فناوری تولید الکاکسیلات شرکت کلارینت را با خوراک خام تولیدی پتروشیمی سعودی کیان ترکیب کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی عربین ایندستری ، شرکت سوئیسی کلارینت (Clariant)، تولیدکننده محصولات شیمیایی ویژه (speciality chemicals)، و شرکت پتروشیمی سعودی کیان (Saudi Kayan) به تازگی از امضای یک تفاهمنامه همکاری (MoU) برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی جدید در عربستان سعودی خبر دادند.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه، دو طرف توافق کردند تا امکان تشکیل یک طرح مشترک (JV) با هدف ایجاد یک تاسیسات تولید الکاکسیلات (alkoxylates) را بررسی کنند.

تاسیسات یادشده قرار است فناوری تولید الکاکسیلات شرکت کلارینت را با خوراک خام تولیدی سعودی کیان ترکیب کند. بنابر این طرح مشترک جدید در مجموعه پتروشیمی شرکت سعودی کیان در شهر صنعتی جبیل عربستان به بهره برداری می رسد.

الکاکسیلات ها یکی از محصولات پایین دستی اتیلن اکسید (ethylene oxide) به شمار می روند و در طیف وسیعی از کاربردهای ویژه شامل تولیدات کلارینت در حوزه مراقبت در منزل (home care)، مراقبت فردی (personal care) و کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

سعودی کیان یکی از شرکت های وابسته به غول پتروشیمی عربستان، سابک، محسوب می شود. سابک همچنین با در اختیار داشتن 24.99 درصد از سهام شرکت کلارینت سوئیس، بزرگترین سهامدار راهبردی آن به شمار می رود. تفاهمنامه همکاری جدید میان کلارینت و سعودی کیان بخشی از برنامه گسترده تر بررسی فرصت های همکاری میان کلارینت و سابک است که پیشتر از سوی دو طرف اعلام شده بود.

 

تعداد بازدید : ۱,۳۸۳