رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

توسعه پارسیان به عنوان هاب جدید پتروشیمی

توسعه پارسیان به عنوان هاب جدید پتروشیمی
(شنبه ۱ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۱۸

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: یکی از سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایجاد هاب جدیدی است که از نظر منطقه ای، امکانات و موقعیت استراتژیکی برای کلیه سرمایه گذاران از جذابیت های لازم برخوردار باشد.

به گزارش نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راس هیئتی از مدیران ستادی این شرکت، در نخستین سفر عملیاتی خود به عسلویه، ضمن بازدید از برخی از طرح های در دست اجرای این منطقه، از صنایع انرژی بر و صنایع پشتیبان در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بازدید کرد و گفت: فعالیت ها و توانمندی های ایجاد شده در این منطقه در بخش صنعت پتروشیمی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه، یکی از سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایجاد هاب جدید پتروشیمی است که از نظر منطقه ای، امکانات و موقعیت استراتژیکی برای کلیه سرمایه گذاران از جذابیت های لازم برخوردار باشد، افزود: تنوع خوراک های مایع و گازی یکی از جذابیت های جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است و می توان به جرات گفت، صنعت پتروشیمی مولدترین صنعت در میان صنایع کل کشور است.

بهزاد محمدی، در خصوص قابلیت ها و الزامات تبدیل شدن منطقه پارسیان به عنوان هاب جدید توسعه صنعت پتروشیمی، خاطر نشان کرد: شاید بتوان با توجه به زیر ساخت های فنی- تخصصی ایجاد شده و در دست ساخت،  از جمله نزدیکی به منطقه عسلویه و منابع خوراک، اخذ مجوز های قانونی، نزدیکی به فرودگاه و در مجاورت دریا بودن پارسیان را به عنوان یک هاب از صنعت پتروشیمی خواند، اما نکته حائز اهمیت و مهم در این بخش، تدوین برنامه جامع توسعه با نگاه بلند مدت و همه جانبه نگر است، بطوریکه در این برنامه نکاتی همچون تنوع خوراک و تنوع تولید دیده شود، تا سرمایه گذاران منطقه در آینده دچار ریسک های سرمایه گذاری نگردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از الزامات پیش روی  این منطقه را همکاری و هماهنگی های موثر، تعریف شده و وحدت نظر دو وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت  تحت یک برنامه جامع دانست و افزود:در این بخش وظایف و حمایت هایی که برعهده شرکت ملی صنایع پتروشیمی است به جدیت پیگیری می شود و تلاش می گردد مشکلات و مسائل پیش روی این منطقه با اهتمام همکاران این شرکت رفع و تفکیک شود.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بر پارسیان در 15 کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت 9800 هکتار قراردارد. این منطقه یکی از قطب های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏ بر درآن فراهم است. براساس برنامه های ترسیم شده در این منطقه ویژه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت ها، از جمله اسکله های صادراتی و تولید برق و آب در دست اجراست.

تعداد بازدید : ۲,۴۸۷