معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

متانول کاوه با ضریب بالای پایداری تا پایان امسال به تولید می رسد

متانول کاوه با ضریب بالای پایداری تا پایان امسال به تولید می رسد
(چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۰۰

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر از بهره برداری کامل پروژه متانول کاوه در اواخر امسال داد و افزود: امیدواریم این پروژه با عملیات راه اندازی مطمئن و بدون نقص، توام با ضریب بالایی از پایداری وارد مدارتولید شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جریان بازدید از شرکت متانول کاوه با بیان این مطلب، اظهارداشت: این پروژه با تولید روزانه 7هزار تن بزرگترین واحد متانولی جهان در این حد و اندازه است که جای دارد خسته نباشیدی بزرگ به دست اندرکاران این پروژه گفت که منشاء تولید درکشور هستند.
وی در ادامه با بیان این که در نخستین سفر خود به عسلویه با مسایلی مواجه شده که به لحاظ همت و اراده،غرورآفرین است، گفت: پروژه متانول کاوه برای راه اندازی، درگیر مشکلاتی بود که البته قابل درک است، اما امیدوارم این پروژه با عملیات راه اندازی بدون نقص و سالم ، با ضریب بالای پایداری تا پایان سال به بهره برداری برسد.
بهزاداد محمدی، متانول کاوه را نگین پتروشیمی درمنطقه دیر خواند و تصریح کرد: آنچه که امروز برای من دراین منطقه در نخستین بازدید جذاب بود، ایجاد زیر ساخت های بسیار خوبی است که این مهم در آبادانی منطقه بسیار تاثیرگذار است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: به هر حال پروژه متانول کاوه برای کشور و صنعت نفت، یک پروژه مهم است و من با این اراده ای که در شما دوستان می بینم، امیدوارم که راه تولید و توسعه همچنان ادامه یابد وبه رونق و آبادانی منطقه بیش از گذشته کمک نمائید.زیرا این مساله مهم به مردم منطقه در بعد رونق اقتصادی کمک می کند و ھم در بحث تولید برخی محصولات و فرآورده های شیمیایی، کشور را از وابستگی خارج می سازد.
معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: امیدوارم باپشتیبانی همکاران ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشکلات و چالش های این پروژه در آینده نزدیک رفع گردد و تا قبل از پایان سال، بابهره برداری از این پروژه شاهد افزایش حجم  قابل توجهی به تولید صنعت پتروشیمی باشیم.
گفتنی است؛ مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت 220 هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر  استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه 7000 تن متانول با گریدAAبزرگترین تولید کننده متانول جهان محسوب می شود و احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج فارس در مجاورت سایت پروژه جهت صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح می باشد.
شرکت پیدک پیمانکار مهندسی تفضیلی و خدمات رسانی درخریدتجهیزات محدوده فرآیندی و شرکت فنی مهندسی پتروشیمی کاوه بعنوان پیمانکار اصلی نصب و راه اندازی وطراح مهندسی پایه و تفضیلی بخش یوتیلیتی و همچنین ارائه کننده خدمات ساخت بخشی از تجهیزات و ماشین آلات می باشند.


تعداد بازدید : ۴,۸۷۳