افزایش درآمد پتروشیمی های شورای همکاری خلیج فارس

افزایش درآمد پتروشیمی های شورای همکاری خلیج فارس
(سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۱

درآمد شرکت های پتروشیمی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در سال 2018 به 7.6 میلیارد دلار رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا (Trade Arabia)، بر اساس گزارش موسسه Ubhar Capital که در آستانه نمایشگاه عرب پلاست 2019 (ArabPlast 2019) در دبی منتشر شد؛ درآمد شرکت های پتروشیمی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در سال 2018 با رشد 2 درصدی از رقم هفت میلیارد و 450 میلیون دلار در سال گذشته میلادی به هفت میلیارد و 570 میلیون دلار رسید.

عرب پلاست یکی از نمایشگاه های پیشرو منطقه در صنعت پتروشیمی به شمار می رود و قرار است از تاریخ پنجم تا هشتم ژانویه سال 2019، در مرکز بین المللی نمایشگاهی و همایش های دبی برگزار شود.

گزارش یادشده می گوید: صنعت پتروشیمی منطقه رشدی پایدار را تجربه می کند. در حال حاضر برنامه هایی برای یک سرمایه گذاری بزرگ به ارزش بیش از 200 میلیارد دلار در بخش صنایع پایین دستی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در دست بررسی قرار دارد. این سرمایه گذاری قرار است تا سال 2025 میلادی و با هدف راه اندازی پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی جدید در این منطقه صورت گیرد

بروج (Borouge)، منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی (Kizad)، شرکت ملی صنعتی سازی (Tasnee) و شرکت صنایع نفت و پالایشگاه عمان (Orpic) همکاری خود با رویداد پیش رو را اعلام کرده اند.

گزارش موسسه Ubhar Capital همچنین یادآور شد: سهام شرکت های پتروشیمی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال جاری میلادی از شرایط مطلوب تری در مقایسه با سال 2017 برخوردار بود. همچنین چشم انداز روشنی برای سال 2019 میلادی پیش روست.

تعداد بازدید : ۱,۳۲۰