چشم انداز مثبت صنایع شیمیایی اروپا در سال 2019 میلادی

چشم انداز مثبت صنایع شیمیایی اروپا در سال 2019 میلادی
(یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۲۹

شورای صنایع شیمیایی اروپا (Cefic) پیش بینی کرد صنایع پتروشیمی اروپا در سال آینده میلادی رشد مطلوبی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شورای صنایع شیمیایی اروپا به تازگی اعلام کرد: انتظار می رود بخش تولید صنایع شیمیایی قاره سبز سال آینده شاهد بازیابی و رشدی نسبی باشد.

شورای یادشده در بیانیه ای در تاریخ 11 دسامبر اعلام کرد: بسیار محتاطانه پیش بینی می شود چشم انداز صنایع شیمیایی اروپا در سال 2019 میلادی مثبت باشد و در مقایسه با سال گذشته 0.5 درصد رشد یابد.

بنا بر بیانیه شورای صنایع شیمایی اروپا، رشد یادشده حاکی از یک بازیابی نسبی در قیاس با سال 2018 میلادی است که طی آن تولید نزدیک به 0.5 درصد نسبت به سال 2017 کاهش یافت. این کاهش تولید ناشی از قیمت های بالای نفت خام، افت تقاضا از سوی صنایع خودروسازی و افت غیر عادی سطح آب رودخانه های اروپا بود.

شواری صنایع شیمایی اروپا همچنین می گوید: پیش بینی می شود در سال آتی میلای تقاضا از سوی صنایع خودروسازی، کشاورزی و ساخت و ساز که مهمترین مشتریان صنایع شیمیایی به شمار می روند؛ افزایش یابد.

اگر چه پیش بینی یادشده با نگرانی هایی درباره جنگ تجاری میان ایالات متحده، چین و اروپا و همچنین عدم اطمینان پیرامون طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، همراه است. از این رو هم سرمایه گذاران و هم مشتریان با احتیاط بیشتری به فعالیت می پردازند.

تعداد بازدید : ۱,۸۱۶