انعقاد 13 قرارداد تجاری سازی از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

انعقاد 13 قرارداد تجاری سازی از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
(دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷) ۰۹:۴۱

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: در مجموع ۱۳ قرارداد تجاری سازی میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و صنعت بسته شده که شامل قراردادهای تولید کاتالیست ، کمیکال و فرآیندی است.

علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد رویکرد صنعت به پژوهش های داخلی اظهارکرد: توجه و حمایت ها از طرف صنعت نسبت به دانش‌های تولید شده در داخل بیشتر شده است از طرف دیگر دستاوردها و امکانات و توانمندی های فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز کاربردی تر شده اند و فناوری ها بالغ تر و قابل معرفی شده اند بنابراین رویکرد کنونی صنعت به دستاوردهای ما مثبت است. همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از این شرکت بسیار حمایت می‌کند.
وی در مورد میزان درآمد حاصل از تجاری سازی دانش گفت: واقعیت این است که فاصله بین واگذاری دانش و تولید در صنعت پتروشیمی از آن دانش نسبتا طولانی است و امروز قرارداد برای استفاده از دانش بسته می شود اما تولید چند سال بعد اتفاق می افتد بنابراین نمی توانیم انتظار درآمدزایی سریع از عرضه دانش داشته باشیم.
مدیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مورد پژوهشگران این مجموعه گفت: پتانسیل و ظرفیت بالایی به لحاظ نیروی انسانی در شرکت ما وجود دارد. اما تاثیر گذارترین عامل در افزایش خلاقیت این پژوهشگران زمانی است که شاهد به ثمر رسیدن زحمات شان در صنعت باشند. وقتی پلنت راه اندازی شده و در صنعت محصول تولید می شود برای پژوهشگران ایجاد انگیزه می کند.
پژوهان در مورد ارتباط صنعت پتروشیمی با دانشگاه  گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از گذشته به عنوان حلقه واسط صنعت و دانشگاه عمل کرده و بخشی از دانشی که امروز به صنعت عرضه می‌شود با همکاری دانشگاه بوده است.
مدیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مورد هدف گذاری آینده این مجموعه گفت: در حال حاضر 5 پلنت تولید کاتالیست در حال احداث است و پیش بینی می شود از 3 ماه اول آینده اولین پلنت به بهره برداری برسد ودر ادامه طی 2 سال آتی هر 5 پلنت به بهره برداری وتولید خواهد رسید.سرمایه گذاری لازم برای احداث واحدهای مورد نظر توسط بخش خصوصی انجام می شود.
وی افزود: افزون بر تولید کاتالیست و محصولات کمیکال در زمینه فرآیند نیز هدف گذاری شده است به عنوان مثال دمو پلنت فرآیند پلی پروپیلن در حال کار است و امیدواریم سال بعد تجاری سازی شود.


تعداد بازدید : ۱,۷۵۳