هدف گذاری بازار اتیلن قاره سبز به سوی افزایش تولید

هدف گذاری بازار اتیلن قاره سبز به سوی افزایش تولید
(شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۶

​شرکت های اروپایی ​با سرمایه گذاری های جدید در حال افزایش ظرفیت تولید اتیلن خود هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، بازار اتیلن اروپا به دنبال اعلام یک رشته سرمایه گذاری جدید از سوی برخی فعالان بازار، در مرکز توجه قرار گرفته است.
شرکت اینئوس (INEOS) در اقدامی ناگهانی و غافلگیر کننده از برنامه خود برای تعدادی پرژوه جدید در شمال اروپا به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون یورو، شامل یک کراکر مبتنی بر خوراک اتان و یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH)، خبر داد.

برنامه یادشده نه تنها در برگیرنده واحدهای گرین فیلد (greenfield units)، بلکه تعدادی طرح توسعه ای در تاسیسات فعلی است.  اینئوس افزایش ظرفیت تولید اتیلن در مجموعه Grangemouth خود در اسکاتلند بریتانیا را تایید کرد.

انتظار می رود یک کوره جدید که از خوراک اتان تغذیه می کند؛ در سه ماهه چهارم سال 2020 یا اوایل 2021 میلادی به تولید تجاری برسد.

شرکت او ام وی (OMV) اتریش نیز در نظر دارد واحد کراکر خود در شهر Burghausen آلمان را تا سال 2021 میلادی توسعه دهد. با توجه به این که ساختار بازار اتیلن قاره سبز تا حدودی قدیمی است؛ سرمایه گذاری های جدید کاملا غافلگیر کننده محسوب می شود.

 اروپا به دلایلی چند شامل هزینه های بالای انرژی، کمبود خوراک ارزان، قوانین زیست محیطی سخت گیرانه و هزینه های بالای نیروی کار، نزدیک به بیش از 20 سال است که در هیچ طرح مجتمع تولید اتیلن جدید سرمایه گذاری نکرده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۵۳