ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی

ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۳:۵۹

توسعه صنعت پتروشیمی با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی می تواند برنامه ریزی های انجام شده برای این صنعت پیشرو را شتاب بخشد.

سید حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی صنعتی درآمدزا و پرسود برای کشور است، گفت: پتروشیمی جزو صنایع مادر کشور محسوب می شود که کمک به رشد و توسعه آن از طرق مختلف همچون دولتی و بخش خصوصی ضروری است.

وی با اشاره به این که شرکت‌های پتروشیمی درصد بزرگی از ارز صادرات غیرنفتی کشور را تامین می‌کنند، افزود: این صنعت امروز به سرمایه گذاری و تکنولوژی های پیشرفته نیازمند است، در صورت فراهم شدن شرایط و تسهیل فرایند حضور سرمایه‌گذاران، این صنعت می‌تواند میزبان سرمایه گذاری‌های گسترده داخلی و خارجی باشد.

حسینی با بیان اینکه باید از ظرفیت های صنعت پتروشیمی به نحو شایسته استفاده کرد، گفت: صنعت پتروشیمی کشورمان به دلیل مزیت خوراک، گاز ارزان، نیروی انسانی متخصص و مجرب و وجود زیرساخت‌های مطلوب از جذابیت‌های بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد: اگر به توسعه صنایع پتروشیمی با برنامه‌ریزی مشخص در کشور اهمیت مناسب داده شود، بسیاری از چالش‌های اقتصادی برطرف می‌شود و این صنعت می‌تواند نقش پررنگ‌تری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

تعداد بازدید : ۱,۴۹۴