تنوع بخشی به مقاصد صادراتی تولید کنندگان پلی اتیلن آمریکا

تنوع بخشی به مقاصد صادراتی تولید کنندگان پلی اتیلن آمریکا
(یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۸

همزمان با جنگ تجاری امریکا و چین، صادرات پلی اتیلن ایالات متحده به آمریکای لاتین افزایش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس داده های منتشر شده توسط کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده در تاریخ جمعه 16 آذرماه، صادرات پلی اتیلن این کشور به آمریکای لاتین در ماه اکتبر و در راستای سیاست تنوع بخشی به مقاصد صادراتی آمریکا در میانه جنگ تجاری با چین، افزیش یافت.

صادرات پلی اتیلن ایالات متحده در ماه اکتبر در مجموع رکورد 441 میلیون و 232 هزار و 100 میلیون تن را ثبت کرد که بیشتر از 10 درصد بالاتر از رکورد پیشتر ثبت شده در ماه ژوئن بود.

رشد صادرات پلی اتیلن ایالات متحده به آمریکای لاتین در پی افت صادرات این محصول به چین برای چهارمین ماه متوالی اتفاق افتاد. صادرات به چین در حال حاضر تنها 5.1 درصد از حجم صادارت پلی اتیلن آمریکا را به خود اختصاص می دهد. این نتیجه کاهش تقاضا به دنبال وضع تعرفه 25 درصدی بر دو گرید کلیدی پلی اتیلن وارداتی از ایالات متحده است.

منابع آگاه می گویند: رشد نسبی صادرات پلی اتیلن در ماه اکتبر درحال اتفاق افتاد که تقاضای داخلی برای این محصول در ماه های اخیر افت داشته است.

بنا بر اعلام انجمن شیمی آمریکا (American Chemistry Council)، رشد صادرات یادشده به دنبال افزایش 19.7 درصدی ظرفیت تولید پلی اتیلن ایالات متحده از آغاز سال 2017 تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی اتفاق افتاد.

تعداد بازدید : ۱,۵۴۳