تولید محصولات پتروشیمی به مرز37 میلیون تن رسید/ پتروشیمی کاوه در مرحله راه اندازی

تولید محصولات پتروشیمی به مرز37 میلیون تن رسید/ پتروشیمی کاوه در مرحله راه اندازی
(شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۶

مجتمع های پتروشیمی تا پایان آبان ماه 36.7 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کردند.

قدرت الله فرج پور مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: روند تولید محصولات پتروشیی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درحال انجام است و تا پایان آبان ماه 36.7 میلیون تن (معادل 77درصد ظرفیت اسمی) تولید محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 3درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان سال 97 صنعت پتروشیمی به تولید54.7 میلون تن (معادل 83درصد ظرفیت اسمی) دست یابد گفت: این رقم نیز نسبت به سال گذشته 2درصد رشد را رقم خواهد زد.
فرج پور ادامه داد: تولید سال گذشته 53.6میلیون تن معادل 85درصد ظرفیت اسمی و 6درصد بیشتر از سال95 بود. در سال جاری نیز رقم های پیش بینی شده با وجود برخی مشکلات و همچنین تعمیرات اساسی چندین مجتمع پتروشیمی درنیمه نخست سال ونیز تعدادی از مجتمع ها در شش ماهه دوم ، نشان دهنده روند قابل قبول تولید است.
وی عمده ترین تعمیرات اساسی شرکت ها را در مجتمع های پتروشیمی آریاساسول، زاگرس 2، کاویان،مارون، فن آوران، خارگ، فاز سوم شیراز،MTBE بندر امام، واحد استحصال اتان پارس برشمرد و گفت: اکنون نیز چند مجتمع بزرگ دیگر در حال اجرایی کردن اورهال هستند.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:امسال با تولیدی شدن پتروشیمی مرجان(متانول هفتم) با ظرفیت تولید روزانه5 هزار تن، خوشبختانه شاهد افزایش تولید هستیم و باید به این نکته اشاره کرد که این مجتمع جدید که با مشارکت 75درصدی شرکت های داخلی در زمینه های طراحی،احداث، ساختمان و نصب و همچنین تامین کالا ساخته شده است اکنون با حدود 70 تا 80درصد ظرفیت در حال فعالیت است.مجتمع پتروشیمی کاوه نیز باظرفیت تولید7هزارتن در روزمتانول، در مرحله راه اندازی بوده و امید است در یکی دو ماه آینده وارد مدار تولید شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۴