افزایش ظرفیت تولید MTBE تایوان

افزایش ظرفیت تولید MTBE تایوان
(شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۶

یک مجتمع جدید تولید MTBE (متیل ترت-بوتیل اتر) با ظرفیت تولید 330 هزار تن در سال آینده در تایوان راه اندازی می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، انتظار می رود تازه ترین مجتمع تولید متیل ترت-بوتیل اتر (methyl tert-butyl ether) شرکت فورموسا پتروکمیکال (Formosa Petrochemical) تایوان با ظرفیت تولید 330 هزار تن در سال، در سه ماهه دوم سال آتی میلادی در شهر Mailiao شهرستان Yunlin این کشور به بهره برداری برسد.

این شرکت اعلام کرد: مطابق جدول زمانبندی پیش بینی می شود مجتمع یادشده از اکنون تا سه ماهه دوم سال 2019 میلادی راه اندازی و عملیاتی شود.

فورموسا در حال حاضر مذاکرات خود برای قراردادهای فروش متیل ترت-بوتیل اتر در سال 2019 را نهایی کرده است و انتظار می رود در سال آینده 400 هزار تن از این محصول را در اختیار خریداران آتی قرار دهد. بخشی از تولید مجتمع جدید به این منظور اختصاص می یابد.

بیش از 90 درصد متیل ترت-بوتیل اتر تولیدی برای بنزین به عنوان یک تقویت کننده اکتان (octane booster) و اکسیژنه کننده مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق واکنش شیمیایی میان متانول و ایزوبوتیلن حاصل می شود.

داده های موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts data ) نشان می دهد؛ قیمت های متیل ترت-بوتیل اتر در هفته های اخیر شاهد نوسانات زیادی بوده است. در تاریخ 29 نوامبر، قیمت این محصول بر مبنای FOB سنگاپور 588 دلار و 50 سنت و در تاریخ سوم دسامبر 629 دلار در هر تن گزارش شد.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۵