افزایش حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا

افزایش حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا
(شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۱

همزمان با افزایش نسبی حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا احتمال تقویت این بازار در حال اجرایی شدن طی هفته های آتی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا هفته گذشته رشدی 8 درصدی داشت و به بیش از 41 هزار تن رسید. این داده نشان می‌دهد که شاهد بهبودی نسبی در بازار پلیمرها هستیم در هفته گذشته حجم عرضه‌ها نزدیک به 13 درصد ولی حجم تقاضا نزدیک به 29 درصد رشد داشت که نشان می‌دهد جریان افزایشی جدیدی از مسیر حجم معاملات در حال ایفای نقش است. البته رشد عرضه‌ها کمتر از رشد تقاضاست و این داده از افزایش جذابیت خرید در این بازار حکایت دارد.

برپایه این گزارش ،در هفته گذشته بیش از 68 درصد از عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت و نشان می‌دهد که افزایش تقاضا به دلیل تلاش برای افزایش خرید گریدهای جذاب بوده است اگرچه این داده را می‌توان در وضعیت معاملاتی در بورس کالا هم مشاهده کرد. در کل بازار پلیمرها در گیر و دار نوسان هایی موقت است .

این در حالی است که نزدیک به دو هفته دیگر احتمالاً اورهال شرکت‌های پتروشیمی به پایان می‌رسد و شاهد افزایش حجم عرضه‌ها خواهیم بود. این وضعیت خود حمایت مهمی از بازار خواهد بود آن هم در شرایطی که از هم‌اکنون شاهد افزایش عرضه سلف این شرکت‌های پتروشیمی هستیم یعنی می‌توان گفت که این شرکت‌ها خود را برای تولید جدی آماده کرده‌اند.

در بازار آزاد شاهد ثبات نسبی نرخ هستیم ولی می‌توان گفت که جریان غالب از ضعف تقاضا حکایت دارد و همین سیگنال تاکنون به افت قیمت‌ها منجر شده است. این وضعیت کلی به این معناست که هنوز شاهد برتری عرضه بر تقاضا هستیم ولی در ضعف نسبی معاملات در بورس کالا از این داده می‌توان تنها چشم‌انداز رکود را مورد ارزیابی قرار داد.

گفتنی است که در بازار محصولات شیمیایی نیز کاهش 20 درصد حجم معاملات طی هفته گذشته رقم خورد.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۶