شاخص بورس ۱۱۵۸ واحد رشد کرد

شاخص بورس ۱۱۵۸ واحد رشد کرد
(چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۴

بورس تهران رشد شاخص را رقم زد و در جریان معاملات امروز، دماسنج بازارسرمایه ۱۱۵۸ واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا بور س تهران در آخرین روز معاملاتی هفته رشد شاخص را تجربه کرد و در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و 492میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 466میلیارد تومان در 118هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 1158واحدی در ارتفاع 166 هزار و 860واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مپنا و گروه مدیریت سرمایه‌گذار امید شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی فناوران، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 336واحد، کل (هموزن) 318واحد، قیمت (هموزن) 224واحد، آزاد شناور 1425واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به‌ترتیب 1015و 1523واحد رشد کردند.

رشد فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 15 واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 844 واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس بیش از یک میلیارد و 18 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 77 میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، دماوند (تولید برق دماوند)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین تاثیر مثبت و زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.


تعداد بازدید : ۱,۸۷۸